Stedelijkbouwkundig geweigerd. te groot bouwvolume

5

Stedelijkbouwkundig geweigerd. te groot bouwvolume

Jin
Jin
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Het gaat hier om een eengezinswoning, breedte van 7 op 26 gebouwd. enkel het voorste stuk 7 op 12  heeft een 2de verdieping. ik zou de achterkant van 7 op 14 daarboven bijbouwen.

Ik was van plan om een bijbouwing te doen in het stad x.

Volgens het stadhuis van x is mijn bouwparceel te vol gebouwd (lees: te veel bouwvolume) waardoor ik niet meer kan bijbouwen.

Maar in het verleden heeft men de achterkant  gebouwd met extra dikke muren, met als bedoeling in de toekomst te kunnen bouwen.

volgens het stadhuis x zegt men dat er geen kans is dat er een goedkeuring gaat komen.

is er een manier om dit toch te laten lukken? toch indienen en in beroep gaan? parceel op een of andere manier opsplitsen?

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Het stad? Is het ***A***? Probeer de bouwcode of bouwrichtlijnen te bemachtigen en zie na of uw bouwplannen hieraan voldoen. Voldoen uw bouwplannen of zijn het vaag omschreven inbreuken dan kun je altijd overwegen om naderhand in beroep te gaan bij het provinciebestuur.

0
Astrid Clabots - Clabots Advocaten
30 101 Andere professioneel
7 jaren geleden

Geachte

Wat zegt uw architect  ?

Even de volgende vragenlijst  :

* wat zeggen de plaatselijke bouwvoorschriften (BPA, RUP, stedelijke verordening ? )

* merkt u bij lezing dat u deze voorschriften overschrijdt ?

* Is er een kans dat u mits aanpassing van de voorgenomen plannen alsnog uw bijbouw kunt realiseren, zij het onder gewijzigde vorm ? Mits misschien enkele minimale afwijkingen van het toegelatene, want ook dat laatste kan  ?

Astrid CLABOTS

CLABOTS Advocaten

0
HugoCo
HugoCo
44 240 Bouwer
7 jaren geleden

Hetgeen hier van belang is, is de toegelaten bouwdiepte van het hoofdgebouw. Ik heb begrepen dat het hoofdgebouw nu een bouwdiepte heeft van 12m. Aangezien het gebouw zich in 't stad bevindt neem ik aan dat het een rijwoning is.Wat is de bouwdiepte bij de buren en wat zeggen de stedenbouwkundige voorschriften? Gewoonlijk beginnen dan de regels van bezonning en belichting voor de buren een rol te spelen. De gelijkvloerse verdieping dichtbouwen werd in een ver verleden toegelaten of zelfs verplicht bij appartementsgebouwen om voldoende autostaanplaatsen te kunnen voorzien. De buren hadden daar in het geheel geen hinder van.Vandaag moet minstens 20% van het terrein onbebouwd blijven voor groenvoorziening.

0
Jin
Jin
0 2 Andere particulier
7 jaren geleden

idd, ik ben naar het stadhuis gegaan. ze hebben niet echt een voorschrift gegeven maar als opmerking gegeven dat het te veel gebouwd is.

Het is een gebouw in het stad. het gaat over een rijwoning aan een hoek. de bouwdiepte was x max aantal meter (dacht 18m).

er was idd ook iets versteld iets van 20% groen gebied.

het gaat hier over sint-niklaas.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag