Samenwerking met aannemer stopzetten

5

Samenwerking met aannemer stopzetten

Roger DIY
Roger DIY
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Hallo iedereen! Ik heb al enkele maanden contact met een aannemer via email. In de mail heb ik gevraagd om volgende werken uit te voeren: beton, pur en chape. Hij heeft mij dezelfde mail teruggestuurd en daarbij zijn prijzen vermeld (geen offerte in een apart document of dergelijke). Ik heb die mail en een pdf met algemene voorwaarden ondertekend en opgestuurd. De enigste voorwaarde ivm annulatie/betaling luidt als volgt: "Indien na het ondertekenen van de offerte de bestelde werken om eender welke reden ook geannuleerd worden door de klant zal een forfaitaire vergoeding van 10% gevorderd worden." Ik vroeg mij af of ik de samenwerking kan stopzetten zonder een forfaitaire vergoeding te betalen aangezien dat er nog geen afspraak is vastgelegd om de werken uit te voeren. Dank u! 

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
7 jaren geleden

Volgens de voorwaarden, door u erkent en ondertekent, bent u gehouden om het voorschot te betalen. 

Het  niet vastlegen van een afspraak is geen argument. U had dit moeten vermelden bij de onderhandeling.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Eenmaal een offerte/bestelling is ondertekend is deze bindend, in elk geval voor degene die ondertekend heeft. Voor de aannemer is de overeenkomst ondubbelzinnig bindend zodra hij een voorschot factuur heeft opgemaakt of de ontvangst van uw bestelling heeft bevestigd.  Indien u geen uiterste begindatum en einddatum van de werken  hebt vermeld, is de aannemer aan zet. Voor kleinere werken kan uiteraard de voorschotfactuur wegvallen.

0
Roger DIY
Roger DIY
0 2 Verbouwer
7 jaren geleden

Bedankt voor het antwoord. Ik heb ondertussen een antwoord gekregen van mijn aannemer om een afspraak vast te leggen. Hij kan de werken ten vroegste binnen 2 maanden uitvoeren, veel te laat voor mij. Hierdoor ben ik gedwongen om een andere aannemer te zoeken. Er is geen uiterste begin-/einddatum afgesproken, dus dit is dan ook geen argument om kosteloos van het contract af te stappen? Mvg

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Dat is duidelijk een aannemer van bedenkelijk allooi Als geen ander weet hij best dat de realisatietermijn belangrijk is, zowel voor hem als voor de klant. Dat in zijn offerte daar niets wordt over vermeld, maar wel een ontbindingsclausule, doet vermoeden dat hij daar gretig gebruik van maakt. Het is verwonderlijk dat de diverse bouwunies in ons land nog steeds niets ondernemen om een kwaliteitsvolle llabel toe te kennen aan hun leden om zo malafide of bedenkelijke aannemers herkenbaar te maken. Nu kan een aannemer met 5 falingen achter de rug aan zijn zesde zaak beginnen zonder dat iemand hem dat kan verhinderen. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag