1

Snelbouwlijm pu700

Kristofver
Kristofver
#Muren · 7 jaren geleden

beste, forumleden

ik bouw namelijk via sleutel op de deur maar heb mijn twijfels over de lijm die ze gebruiken de pu700 met reden! Als mijn ruwbouw af was er hangde wat cement aan mijn snelbouw ik prutste dat er wat heel lichtjes af. Tot dat ik een steen geluid hoorde. En dat ik probeerde met de steen lichtjes te wiebelen als gevolg 3 stenen naast elkaar gewoon los waar lijm onderaan was aan gebracht en nog enkele op andere plekken. Telkens de bovenste laag. Aan de traphal heb ik een stuk muur gewoon 5 stenen moet afhalen omdat deze los zaten (gevaarlijke toestand moest er iemand onder staan). Hoe zou het zit tussen de muren in? 

De snelbouw steen is gewoon een rode snelbouw tand en groef geribbeld langs buiten met veel cellen. Is deze lijm daar wel geschikt voor? Is de lijm niet meer geschikt voor steen zonder cellen zoals betonblokken. met meer lijm oppervlakte en moeste ze niet de pls500 gebruiken hiervoor. De projectleider had ik duidelijk gemaakt dat ik niet gediend was met de stenen die los zaten.  En heb duidelijk gezegt dat elke steen moest gecontroleerd worden wat eigelijk niet haalbaar is maar ik voel me er niet gerust bij.

Maar heb eigelijk nog altijd geen deftig antwoord gehad hoe dit kan. En zoek meer duidelijkheid via deze weg. En dat ik komende dinsdag dit kan aankaarten met de architect.

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Gevelpanelen: alles wat je moet weten over soorten, prijs en plaatsing

Gevelpanelen: alles wat je moet weten over soorten, prijs en plaatsing

Ontdek alles over gevelpanelen: soorten, prijs, isolatie, onderhoud en tips voor nieuwbouw en renovatie. Maak de beste keuze voor jouw woning.

Lees meer

Je gevel bekleden, renoveren of reinigen: ontdek de opties en hun prijs

Je gevel bekleden, renoveren of reinigen: ontdek de opties en hun prijs

Je gevel afwerken met de juiste gevelbekleding? Of wil je jouw buitenmuren renoveren, isoleren of reinigen? Ontdek alle opties en hun prijs.

Lees meer

Welk type gevelsteen kies jij? Alles over de soorten, formaten, kleuren en prijs

Welk type gevelsteen kies jij? Alles over de soorten, formaten, kleuren en prijs

Gevelstenen zijn populair om je gevel af te werken. Welk type kies jij? Ontdek alles over de soorten, formaten, kleuren en prijs.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag