Hoeveel afvoerbuizen plat dak per m2

3

Hoeveel afvoerbuizen plat dak per m2

Davide
Davide
#Dak · 7 jaren geleden

Beste ,  Mijn bijbouw met plat dak is 40M2 groot.  Het heeft een rechthoekige vorm van 3m x 13m .  Hoeveel afvoeren zou ik best voorzien en waar?  Dank voor uw antwoord.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5436 Andere professioneel
7 jaren geleden

Per m² dak heb je ongeveer een afvoer nodig van 1 cm². Voor 40 m² is dat dus een doorvoer van 40 cm².

Een ronde afvoerbuis van 80 mm doorsnede heeft een doorvoeropening van ongeveer 50 cm². Het volstaat dus om één zulke buis te voorzien.

Ik zou die dan plaatsen in het midden van een lange zijde omdat je op die manier de helling kunt verdelen naar links en naar rechts om zo minder grote hoogteverschillen te moeten maken in uw dakvlak. Elke helling is dan immers slechts 6,5 m lang.

0
Davide
Davide
0 9 Verbouwer
7 jaren geleden

Dag Charel,

Dank voor uw bruikbaar advies !  Mvg Dave

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Onderhoud plat dak: zo vermijd je deze veelvoorkomende problemen

Een plat dak heeft een regelmatig onderhoud nodig. Door je dak te inspecteren, merk je plas- of blaasvorming en lekken op tijd op. Hierop moet je letten.

Lees meer

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen voor je dak: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen zijn een goede keuze als je snel een waterdicht en geïsoleerd dak wil. Ontdek meer over de voordelen, prijs, plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak plaatsen of renoveren? Ontdek meer over de mogelijkheden

Een plat dak voor een strakke uitstraling? Ontdek de beste opbouw, isolatie en type dakafdichting en onze tips voor renovatie en extra daglicht.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag