Wanneer starten de gemeenschappelijke kosten?
Halo,
Ik ben sinds 1,5 jaar eigenaar van een serviceflat (assistentiewoning). Ik zetel eveneens in de Raad van Mede-Eigenaars. Voor de "Voorlopige Oplevering", en eigenlijk ook voor de verkoop, heeft de bouwheer de tuin al laten aanleggen. Na de aanleg, is ook het onderhoud van deze tuin gestart. Er is sinds Oktober vorig jaar een Syndicus aangesteld. Dus de gemeenschappelijke kosten worden door de Syndicus netjes verdeelt over alle eigenaars, en zijn dan ook gestart op het ogenblik dat de Syndicus van start is gegaan.
Nu zijn er facturen (ik heb hierboven de tuin als voorbeeld geschetst, maar er zijn nog andere kosten) die dateren uit de periode net voor, net na de verkoop en voor de voorlopige oplevering, waarvan niet duidelijk is wie voor deze kosten moet opdraaien. De Syndicus beweert dat zij enkel facturen betaalt van na de voorlopige oplevering. Omdat dit allemaal een beetje onduidelijk is, had ik graag geweten of er hierover iets juridisch is vastgelegd, en waar ik deze informatie ergens kan terug vinden.
Met Vriendelijke Groeten,
Alain