Gezamenlijke dakgoot
Wij hebben een gezamenlijke dakgoot en wonen in een geschakelde twee onder een kap woning. De dakgoot steekt bij onze tuin over aan de achterzijde van de woning en aan de voorzijde bij de buren. Nu hebben wij samen met degene waar wij de kap mee delen de dakrand een andere kleur laten verven. Het stuk wat aan onze kant oversteekt willen wij ook die kleur doen omdat dat wij daar zicht op hebben. En het dan een geheel vormt met ons dak.
Nu vind mijn buurman dat van alle kanten van zijn woning het zicht hetzelfde moet blijven. Dit terwijl hij geen zicht heeft op de overhangede. dakgoot aan onze zijde. De afvoer van de goot zit aan de achterkant van onze woning aan onze zijde en aan de voorkant van zijn woning. Nu heeft de schilder het stuk van de obpverhangende dakgoot aan onze zijde meegeverfd.
Indie mijn buurman er op staat moet ik dan de dakgoot weer in de originele kleur laten brengen?
Zijn wij beide eigenaar van de goot en mag ik dan aan mijn zijde wijzigingen aanbrengen die geen gevolgen heeft voor het functioneren van de goot en afvoer?
vreindelijke groet,
Ziggy