1

Gezamenlijke dakgoot

Ziggy
Ziggy
#Dak · 7 jaren geleden

Wij hebben een gezamenlijke dakgoot en wonen in een geschakelde twee onder een kap woning. De dakgoot steekt bij onze tuin over aan de achterzijde van de woning en aan de voorzijde bij de buren. Nu hebben wij samen met degene waar wij de kap mee delen de dakrand een andere kleur laten verven. Het stuk wat aan onze kant oversteekt willen wij ook die kleur doen omdat dat wij daar zicht op hebben. En het dan een geheel vormt met ons dak.

Nu vind mijn buurman dat van alle kanten van zijn woning het zicht hetzelfde moet blijven. Dit terwijl hij geen zicht heeft op de overhangede. dakgoot aan onze zijde. De afvoer van de goot zit aan de achterkant van onze woning  aan onze zijde en aan de voorkant van zijn woning.  Nu heeft de schilder het stuk van de obpverhangende dakgoot aan onze zijde meegeverfd. 

Indie mijn buurman er op staat moet ik dan de dakgoot weer in de originele kleur laten brengen?

Zijn wij beide eigenaar van de goot en mag ik dan aan mijn zijde wijzigingen aanbrengen die geen gevolgen heeft voor het functioneren van de goot en afvoer? 

vreindelijke groet, 

Ziggy

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/46696/f920fc3a-b533-411b-a80d-ef7150ee3923.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=dea14131f18ea1dde85e8e9e234b50fc

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Is een omkeerdak geschikt voor je plat dak? Ontdek de voordelen en aandachtspunten

Is een omkeerdak geschikt voor je plat dak? Ontdek de voordelen en aandachtspunten

Een plat dak isoleren? Ontdek wanneer een omkeerdak interessant is en lees meer over de voordelen, aandachtspunten en veelgemaakte fouten.

Lees meer

Stalen, aluminium of kunststof dakplaten voor jouw dak: een vergelijking van materialen en prijzen

Stalen, aluminium of kunststof dakplaten voor jouw dak: een vergelijking van materialen en prijzen

Dakplaten zijn een slimme keuze voor wie goedkoop en snel een dak wil plaatsen. Ontdek welk materiaal het beste past bij jouw woning of bijgebouw.

Lees meer

De dakopstand: kosten, soorten en handige tips voor jouw plat dak

De dakopstand: kosten, soorten en handige tips voor jouw plat dak

Alles wat je moet weten over de dakopstand: van functie en soorten tot handige tips voor plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag