2

Stemrecht op de AV.

WONING KOPEN - JURIDISCH
WONING KOPEN - JURIDISCH
#Budget · 7 jaren geleden

Afgelopen zaterdag hadden we onze jaarlijkse Algemene Vergadering. Vermits ik niet langer aanwezig wens te zijn vervangt mijn vrouw me. Vorig jaar en dit jaar vroeg de syndicus haar expliciet naar een volmacht zo niet zou ze niet mogen participeren aan de stemmingen. Begrijp ik het niet, ben ik onwetend of zie ik iets over het hoofd? Een andere mede-eigenares werd hierop niet aangesproken vandaar dat wij dit onderling zeer bizar vonden. Kunt u me een mogelijke verklaring geven? Wij zijn getrouwd onder het wettelijk stelsel met gemeenschap van goederen.

Twee de syndicus vond het onbetamelijk dat er met tweederde (4) van de mede-eigenaars informeel overleg werd gehouden enkele weken geleden. Niet om te beïnvloeden maar om te verduidelijken. Ze vond het niet kunnen dat dit niet met iedereen geschiedde en dat enkel de AV aangewezen is om openlijk van gedachten te wisselen. Heeft ze een punt of is dit de waanzin voorbij? Het betreft een appartementsblok met zes mede-eigenaars.  

Mvg

VANDEWALLE Roland

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
7 jaren geleden

Het staat jullie vanzelfsprekend vrij om met (een deel van) de eigenaars overleg te plegen en standpunten af te spreken.  Gewoon niet ingaan op dat soort opmerkingen.  Gedraag je wel conform de basisakte en de wet op de medeeigendom.

Als jullie het appartement samen gekocht hebben dan spreekt de syndicus je aan in hun schrijvens met beider namen.  Als alleen jij als eigenaar genoteerd staat dan is het normaal dat ze voor uw vrouw een volmacht vraagt.  Laat dit in voorkomend geval aanpassen door haar het relevante deel van de aankoopakte te bezorgen.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Renovatie aan 6% btw: ontdek de voorwaarden en voordelen

Renovatie aan 6% btw: ontdek de voorwaarden en voordelen

Ontdek alles over het 6% btw-tarief voor renovatie. Lees voorwaarden, voordelen, en welke werken hiervoor in aanmerking komen.

Lees meer

Welke (ver)bouwpremies veranderen of verdwijnen in 2025? Een overzicht

Welke (ver)bouwpremies veranderen of verdwijnen in 2025? Een overzicht

Ga jij je woning renoveren of energiezuiniger maken? Ontdek welke (ver)bouwpremies in 2025 veranderen of verdwijnen.

Lees meer

Verhoog de waarde van je appartement met deze 3 essentiële tips

Verhoog de waarde van je appartement met deze 3 essentiële tips

Je kan de waarde van je appartement verhogen. Ontdek wat een impact heeft op de waarde en welke ingrepen je zelf kan doen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag