Stads water vs Regenwater put
Hallo,
Ik heb een regenwaterput, maar door de droogte loopt deze uiteraard leeg. Ik kan de regenwater put bijvullen, zo zal wc blijven doorlopen en kan de wasmachine ook draaien (2 toestellen die hierop werken).
Maar toen we het huis kochten vertelde de eigenaar ook dat er een mogelijkheid was om dit te doen zonder dat we de waterput moesten bijvullen, dus gewoon overschakelen van regenwater op stadswater via 'kraantje' in de berging. Zie foto's
foto1: uitgezoomde foto, rechts stadswater, links regenwater. beiden staan nu open, maar enkel regenwater werkt (in het rood, nog van vorige eigenaar, de stand van het tandwieltje in het midden met 3 puntjes) de stand bepaalt blijkbaar of je regenwater of stadswater gebruik (zie ook foto 2).
ik heb al aantal zaken geprobeerd, maar ik geraak precies niet overgeschakeld van regenwater op stadswater, iemand enig idee hoe dit systeem werkt? Moet ik meer aan het middenste tandwieltje draaien ? (heb in beide richtingen al eens gedraaid zodat de stand op stadswater staat, maar wc vult dan niet meer ...)
Alvast bedankt voor de reacties