Water uit het plafond.
Water uit het plafond.
Alle reacties
Waar komt het water dan volgens jou vandaan , misschien kapotte afvoeren? Werk je met een regenwaterput dat zou het kunnen dat dit de oorzaak is omdat je geen sluipverbruik waarneemt van de waterleiding (stadswater )
De hoeveelheid afgetapt water is veel te groot om van een afvoer te zijn. Zoals gezegd, dit is water dat maandenlang tussen het bad en de muur is weggelopen. Aanvankelijk werd het opgeslorpt door de isolerende argex. Tenslotte sijpelt het via leidingen in de vloer en zoekt het een weg naar beneden. Alle lekken aan lichtpunten leidingen die uit het plafond komen etc. citueren zich trouwens in de omgeving onder het bad. Intussen hebben we al meer dan 1000 l water weg geheveld van onder het bad. Kan argex nog veel meer opgeslorpt hebben en zo ja hoe krijg ik het water er sneller uit?
Een vraagje, wordt het bad als bad gebruikt of als douche? Om het vocht zo snel mogelijk te verwijderen misschien een ontvochtiger huren en deze een tijdje op de badkamer te zetten, op voorwaarde dat de oorzaak verholpen is.
Als je nu 1000 liter water moet wegwerken dan zou je toch reeds veel vroeger iets gemerkt hebben mocht het enkel de naad zijn die niet goed dichtgekit was, die 1000 liter die daar zat komt nu niet ineens vrij terwijl ze daarvoor vastgehouden werd. Grens je aan buren vanwaar het water kan komen (leiding van buren ?)
Neen, ik heb een losstaande woning. De eerste tekenen waren in de wasplaats onder de badkamer waar een lek ontstond in het lichtpunt. Dit was vroeger nog eens geweest toen de kinderen water deden weglopen door de overloop van het bad opzij te trekken. Toen heeft het enkele dagen gelekt. Vandaar dat we aanvankelijk niet verontrust waren. Twee weken later zijn de andere lekken één na één pas te voorschijn gekomen.
Die 1000 liter kwam niet ineens vrij. Dat is het resultaat van dagenlang hevelen vanonder het bad (laagste punt onder de shape en isolatielaag). Telkens vult deze laagte zich opnieuw met water dat uit de vloer komt.
Die ontvochtiger is zeker een goed idee, maar eerst moet het meeste water uit de vloer zijn. (Nog steeds rond de 100 liter per dag).
Als ik van u was zou ik dan toch zeker de afvoer van het bad en lavabo etc. controleren. Als er nu nog elke dag 100 liter water per dag onder het bad verzamelt lijkt me dat toch wel veel, de hoeveelheid zou eigenlijk moeten afnemen als het uit de isolatie komt. Veel succes alvast
Dat is een ongeveer een halve badkuip per dag die langs de badrand wegloopt? Lijkt me praktisch onmogelijk, ...
afvoer ligbad lijkt me in dit geval grootste kanshebber wat oorzaak betreft!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel
Van moderne afwerking tot klassieke renovatie: Vraag gratis en zonder verplichtingen offertes aan voor gevelwerken bij jou in de buurt.

Download gratis onze vochtbestrijdingsgids
Ontdek de oorzaken en oplossingen voor vochtproblemen in huis. Inclusief checklists en praktische tips voor een blijvend resultaat!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Je gevel schilderen: soorten verf, voorbereiding en prijs
Je gevel schilderen kan je huis een frisse look geven. Ontdek hoe je dit doet, welke verf je moet kiezen en hoe je veelgemaakte fouten vermijdt.
Lees meer
Vind de perfecte gevelsteen in 5 vragen
Gevelstenen bepalen voor een groot stuk de uitstraling van je huis. Maar hoe kies je de juiste? Wij helpen je aan de hand van vijf vragen.
Lees meer
Vocht in slaapkamer herkennen en bestrijden: methodes en prijzen
Last van vocht in je slaapkamer? Ontdek de oorzaken, oplossingen en tips om schimmel, muffe geuren en vochtige muren effectief te bestrijden.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
- Vochtprobleem of slechte afwerking?
- Kunnen nieuwe spouwankers geplaatst worden tussen bestaande binnen-en buitenmuur
- Gevelafwerking realiseren boven dwarskap van buur
- Bij hevige regenval , loopt het water door de buiten muur en komt de kelder binnen gestroomd samen
- Gezocht: BETORIX betonnen gevelstenen 8,5x8,5x38,5 cm voor kleine herstelling (bouw 1981)
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen