101 oplossingen om een douchecel met douchebak af te werken, maar welke is de meest duurzame?

1

101 oplossingen om een douchecel met douchebak af te werken, maar welke is de meest duurzame?

JanBE
JanBE
#Sanitair · 7 jaren geleden

Ik ben op zoek naar een duurzame oplossing om een douchebak te plaatsen in een zelfgemaakte U-douchecel.

Het uitgangspunt is dat ik een blote muur heb (niet betegeld) bestaande uit Knauf Aquapanel of Gyproc WR platen.

Vervolgens behandel ik het geheel met een waterwerende oplossing (ofwel een coating genre Knauf Douche Kit/Webersys/... dat met borstel kan aangebracht worden ofwel een waterwerende mat genre Kerdi/Omnimat...).

In het geval van een mat laten sommigen de mat doorlopen naast de douchebakrand (zie Kerdi-TS), anderen zeggen dan weer dat het niet zo moet maar de mat op de rand van de douchebak moet komen.

Mijn vraag is dus, hoe werk ik dat nu eigenlijk best af op een duurzame manier? Een schets zou hier enorm helpen. 

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Regenwater opvangen? Dit zijn je opties en hiervoor kan je het gebruiken

Regenwater opvangen? Dit zijn je opties en hiervoor kan je het gebruiken

Regenwater valt gratis uit de lucht. Zonde om daar geen gebruik van te maken. Ontdek hoe je regenwater kan opvangen en waarvoor je het kan gebruiken.

Lees meer

Waterontharder kopen? Werking, soorten, prijs en slimme tips uitgelegd

Waterontharder kopen? Werking, soorten, prijs en slimme tips uitgelegd

Ontdek alles over de waterontharder: werking, soorten, prijzen, onderhoud en bespaartips. Vind de juiste keuze voor jouw woning.

Lees meer

Regenwaterput: werking, verplichte grootte, premies en prijs

Regenwaterput: werking, verplichte grootte, premies en prijs

Wie bouwt of renoveert, moet een regenwaterput plaatsen. Hoe werkt zo'n put? Hoe groot moet hij zijn? Wat is de prijs en welke premies zijn er?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag