Vloer opbouw, tegellijm en ontkoppelingsmat

3

Vloer opbouw, tegellijm en ontkoppelingsmat

SamR6
SamR6
#Vloeren · 7 jaren geleden

Hallo iedereen

In ben een houtskelet aan het bouwen en binnenkort beginnen we te vloeren. Overal komen tegels, sommige kamers beton look tegels 80x80x1 en andere parket look tegels 20x114x1. Overal is vloerverwarming. 

We werden aangeraden gebruik te maken van een ontkoppelingsmat en veel mensen raden ons de Schlüder Ditra 25 aan met FBM Ditra Kerdi van Ardex? 

Dit weekend was ik bij Impermo voor de parket look tegels te gaan bekijken en die stonden ons wel aan. We kregen een offerte en we kregen ook een prijs voor de Ditra (15,33 €/m incl btw goede prijs denk ik)  en ook voor de lijmen van hun huismerk Tilestone. 

Vandaag was ik terug bij Impermo om de tegels te bestellen en de Ditra. Ze hebben mij overtuigd om de lijm te kiezen die ze voorstelden (huismerk) en ik ging er dan ook op in, ik had de indruk dat ze wisten waar ze over praten. 

Ik betaal 1000€ voorschot en dan kreeg ik mijn bestelbon en rara daar staat geen Ditra op. Ik maak hier een opmerking over en hij zegt mij dat Ditra van naam veranderd is, dat heet nu Tilestone System disconnect (toevallig dezelfde naam als hun huismerk...)

Volgens de vertegenwoordiger van Ditra is dit onzin, ze hebben geen private lable en is dit absoluut niet vergelijkbaar. Ik voel me dus bedot en heb totaal geen vertrouwen in wat ze mij allemaal gezegd hebben.

--> is dit niet wat laag?

--> welke lijm best te gebruiken? Kam van 3x3 met rechthoeken?

--> Ditra of ander merk?

--> Ditra plat duwen met spatel of wals?

--> welke lijm best te gebruiken? 

--> is 18 mm lijm niet erg veel?

--> welke kam?

Bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

0
kamma
kamma
0 8 Andere professioneel
7 jaren geleden

Goede avond,

23mm is inderdaad teveel. Je moet tellen 3mm ditra+1mm lijm (kam van 3mm).Tegel 10mm dubbelle verlijming d.w.z. getande kant op chape en vlake kant op tegel +- 4à5mm met kam van 10mm,met kan van 12mm is dit 5à6mm.Dus 4mm+5mm+10mm=19mm met kam van 3en10mm of 4mm+6mm+10mm=20mm met kam van3en12mm. Ditra zeker NIET plaatsen met dikkere kam anders bekom je oneffenheden. Ik zelf werk altijd met pl85 van omnicol niet de goedkoopste maar voor mij den beste.Ditra plat duwen met spatel of vlake kant van kam.Indien er vloermatten komen aan de voor en achter deur kan je de resterende mm opvangen.IK kan je juist maar aanraden bespaar niet op je lijm,het kan mooi geplaatst zijn maar met foutive is dit een verloren kost en komen de stenen met der tijd toch los.Het is de lijm die de flexibiliteit bepaald samen met de uitzetvoegen

MVG MJ Algemene Tegelwerken

0
SamR6
SamR6
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Ja lap. Het probleem is dat er reeds een betonnen (sierbeton) trap staat dus hij zal daaraan moeten aansluiten.

Enig idee hoe je dit best aanpakt? 

Nieuwe vloer leggen? Ontvang gratis offertes!

Nieuwe vloer leggen? Ontvang gratis offertes!

Laat je vloer plaatsen door experts en geniet van het beste resultaat. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wanneer leg je een ontkoppelingsmat? Vloerexpert legt uit

Wanneer leg je een ontkoppelingsmat? Vloerexpert legt uit

Een tegelvloer en een ontkoppelingsmat gaan hand in hand. Maar hoe werkt het en is er een alternatief? Een expert van bouwmaterialen Wijckmans legt uit.

Lees meer

Keuzewijzer: vind de vloer die bij jou past

Keuzewijzer: vind de vloer die bij jou past

Ben je op zoek naar de juiste vloer? Het aanbod is enorm: van keramische tegels, over parket, tot laminaat. Ontdek de voor- en nadelen van alle vloertypes.

Lees meer

Internationaal onderzoek onthult onze poetsgewoontes én onze excuses om niet te kuisen

Internationaal onderzoek onthult onze poetsgewoontes én onze excuses om niet te kuisen

Ontdek waarom we kuisen, wat onze favoriete excuses zijn en wat we het meest poetsen. Kärcher's onderzoek onthult verrassende schoonmaakgewoontes.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag