2

Verkoop hout

Jahro
Jahro
#Tuin · 7 jaren geleden

Binnenkort zal ik twee grote eiken laten kappen. Nu kreeg ik van de aannemer de vraag of ik het hout wil houden of dat hij het mag meenemen. Als hij het meeneemt, komt dit 200 euro goedkoper uit voor ons dan dat we het zouden houden. Maar waar kan ik dit hout verkopen en zou dit meer opbrengen dan 200 euro? Ik geloof dat het om zo'n 50m³ eikenhout gaat die de annemer in kkleine stukken zal zagen.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
7 jaren geleden

Thuisgeleverd kost eik per gestapelde m3 (korte gekliefde stukken) ongeveer 60€.  Als je niet kan/wil klieven en de koper moet afhalen dan moet je je prijs serieus laten zakken.  Als je wil verkopen klief je best zelf met een (hele zware) gehuurde kliefmachine.  Als je zelf niet klieft zullen er  weinig geïnteresseerde kopers zijn.  

Om per meter stamhoogte een m3 hout te hebben moet de stamdiameter al ongeveer 1,15m zijn.  Gezaagd op 30cm weegt zo n stamstuk al gauw 200-300 kg.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Mag je bomen planten, maaien op zondag of barbecueën op je appartement? Advocate beantwoordt 5 zomerse vragen

Mag je bomen planten, maaien op zondag of barbecueën op je appartement? Advocate beantwoordt 5 zomerse vragen

Mag je op zondag je gras maaien of barbecuën op je appartementsterras? En wat met buren die nieuwe bomen planten? Advocate Astrid Clabots weet raad.

Lees meer

Is jouw tuin klaar voor een warme zomer? Dit kan je nu al doen volgens tuinexpert

Is jouw tuin klaar voor een warme zomer? Dit kan je nu al doen volgens tuinexpert

Volgens de weermodellen zou 2025 een warme zomer worden met hittegolven. Tuinexpert Marc Verachtert legt uit hoe je jouw tuin voorbereidt.

Lees meer

Bomen planten: zo kies je de perfecte boom voor jouw tuin

Bomen planten: zo kies je de perfecte boom voor jouw tuin

Boomexpert Jonas Demilde geeft tips om bomen te kiezen en te planten. “Kies klimaatbestendige soorten en geef je boom een goede start in het najaar.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag