Asbest of niet?
Hallo allemaal!
We hebben een huis gekocht, gebouwd in 1981.
In de kelder zitten de verwarmingsbuizen dewelke eigenlijk heel netjes zijn geïsoleerd. Nu vraag ik me af, is het waarschijnlijk dat dit asbest is?
Asbest of niet?
Hallo allemaal!
We hebben een huis gekocht, gebouwd in 1981.
In de kelder zitten de verwarmingsbuizen dewelke eigenlijk heel netjes zijn geïsoleerd. Nu vraag ik me af, is het waarschijnlijk dat dit asbest is?
Hetgeen ik kan zien op de foto is witte glaswol op papier en het witte omhulsel is een soort plastic werd veel aangewend in dit soort installaties in de jaren 80 en 90.
Inderdaad, het is glaswol genaaid op geribbeld karton. Zeker geen asbest.

Download gratis onze airco-gids
Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Ontdek alles over warmtepompradiatoren: hoe ze werken, hun voordelen, de soorten en kosten. Vergelijk opties voor een energiezuinige woning.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7cb56631f801ca8e37281c0b3583d06f)
Je huis en tuin verdienen nog wat extra aandacht vooraleer de winter in het land is. Bereid je voor en ga aan de slag met deze acht klussen.
Lees meer
Mazout verdwijnt en experts zien de pelletketel als alternatief: “CO₂-neutraal en minder afhankelijk van energieprijzen.”
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen