Vraag aangaande erfdienstbaarheid
Hallo, bij het overlijden van mijn ouders hebben wij met 4 kinderen allerlei gronden geërfd. Deze zijn nog niet in ons bezit want er is onverdeeldheid. Een van de kinderen heeft een stuk grond gekocht voordat de ouders stierven maar waar een erfdienstbaarheid op geldt voor zowel een electriciteitspaal als voor een waterloop. Het stuk grond met woning van mijn ouders grenst aan dit stuk, mijn ouders lieten vroeger toe om de maatschappij over hun stuk te laten rijden vermits de gronden beide van hun was. Deze niet - officiële toegang (staat nergens in aktes ed.) wilt dat ene kind nu gebruiken om dit als officiële te laten gelden terwijl alleen in zijn akte staat dat hij erfdienstbaarheid moet verlenen. Dus niet het stuk waar er nu 4 erfgenamen zijn. Dat ene kind kan een gemakkelijke weg over zijn eigen eigendom voorzien langs de baan. Het gaat hier dus niet meer over een ingesloten stuk grond dat niet bereikbaar zou zijn want hij kan via zijn eigendom een toegang voor de electriciteitsmaatschappij voorzien en trouwens ligt de erfdienstbaarheid daar al voor de waterloop. Kan dat ene kind de erfdienstbaarheid zomaar op de grond van mijn ouders laten leggen?