Mag PUR gespoten worden op een (brandbare) houten ondergrond ?

5

Mag PUR gespoten worden op een (brandbare) houten ondergrond ?

Thierry Deklerck
Thierry Deklerck
#Isolatie · 7 jaren geleden

Mijn huis dateert van 1975.Ik wil het dak via de zoldervloer isoleren door er PUR op te spuiten. Nu beweert iemand dat wegens de hoge temperatuur van PUR het bestaande hout kan aangetast worden. Ik zou moeten kiezen voor PURplaten. Wat is daarvan waar ?

Dank u, Thierry Deklerck.

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
7 jaren geleden

Tijdens het spuiten van pur komt er wat warmte vrij te wijten aan de chemische reactie dat is waar. Maar om te beweren dat tijdens het spuiten van pur er een kans is dat hout aangetast zou worden is wel heel kort door de bocht. Dit is dan ook onzin. 

0
Thierry Deklerck
Thierry Deklerck
0 5 Andere particulier
7 jaren geleden

Dank u wel voor de reactie. Ik heb ondertussen ook een antwoord gekregen van de firma Soudal. Er komt inderdaad warmte vrij, maar indien er gespoten wordt in lagen van max. 4 cm, dan is er helemaal geen probleem. Ik ben dus gerustgesteld. Nogmaals dank,

Thierry Deklerck.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Uiteindelijk lijkt mij het gebruik van PUR- platen een beter idee ipv de pur te spuiten. Het bekomen oppervlak van gespoten PUR-isolatie is zeer onregelmatig. Wil je een effen vlak dan moet je het afraspen. Ik vermoed dat isolatieplaten ook goedkoper zal zijn.

0
Thierry Deklerck
Thierry Deklerck
0 5 Andere particulier
7 jaren geleden

Dank. Ik bestudeer het voor het ogenblik. Platen is goedkoper, kan ik zelf plaatsen, maar (we zijn in België !)  dan betaal ik 21%BTW ipv 6% ! Dat is reeds een nutteloze meerprijs van 16%, en die 16% is meer dan de €6,- die ik als premie kan krijgen ! Oproep tot onze politici dus.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag