Zijn de waterleidingen aangetast? / roest en verkleurd water

14

Zijn de waterleidingen aangetast? / roest en verkleurd water

siminchy
siminchy
#Sanitair · 7 jaren geleden

besten

samenhangend met een roestprobleem vanuit mijn kelder, begin ik me nu ernstig de vraag te stellen of sommige van mijn waterleidingen niet zijn aangetast; ik merk sinds zeker een maand dat het water in mijn keuken bruinachtig begint te kleuren en als residu in mijn waterkoker kleurt het ook vrij bruin,

hoe kan ik dat uberhaupt controleren?

de keuken bevindt zich op het tweede, maar net daar is het water duidelijk verkleurd, elders lijkt dat niet zo het geval, raar maar toch is het zo

hoe vind ik de juiste leiding terug?

zijn er nog manieren om te testen of zoeken waar het hem zit?

ik voeg een foto of  2 toe 

grjs en bedankt voor eventuele tips

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/48699/dscn42772-small.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=83bd555daef3bb6a09f936f85263eee2https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/48699/dscn42792-small.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=5c50b2e9483d304c35be2e5063477e5a

Alle reacties

0
siminchy
siminchy
0 17 Verbouwer
7 jaren geleden

er zit vrij veel kalk in het water

er zit wel een terugslagklep op het systeem maar dat houdt geen vuil tegen blijkbaar

wat doe ik nu best?

ik zie alpex leidingen maar mssch zijn er ook oude leidingen

bvb. die naar het tweede mssch gezien net in de keuken het water roestkleur krijgt (keuken op  tweede)

kan een loodgieter nagaan welke soort leidingen waar liggen ook als die verborge zijn? of moet ik iemand ander aanspreken

het is een oud huis van rond 1900 en ik heb geen plannen van de leidingen

of is zon detectiebedrijf met cameras die onstopt en lekken zoekt beter?

ik heb geen merkbaar lek maar ken de situatie van en in de buizen niet

mvg

0
Nick 61
Nick 61
222 1632 Andere professioneel
7 jaren geleden

Best een loodgieter aanspreken en de situatie met hem bekijken.

0
siminchy
siminchy
0 17 Verbouwer
7 jaren geleden

beste kris

ik heb het kraantje laten vervangen door Pidpa

er is afgetapt en niet (meer) bruin

maar wel degelijk teveel kal in het water en ijzerdeeltjes,

"volgens Pidpa niet schadelijk" maar dat moet je mijn lijf niet vertellen, helaas!

ik zou alles wel alpex hebbenm das nog een chance#

het is wel altijd wat want veel werven in de buurt en dus waterdrukverschillen, aannemers die soms fouten maken

en ik leer van bij Pidpa dat ze soms graag de handen ergens van af trekken

wel een hele nest de riolen, de waterleidingen allemaal verschillende beheerders afh van je woonplaats

grjs en bedankt voor jou tips

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is een elektrische warmwaterboiler en hoe werkt het?

Wat is een elektrische warmwaterboiler en hoe werkt het?

Een elektrische warmwaterboiler zorgt voor warm water. Maar hoe werkt het? Wat zijn de voordelen en hoe onderhoud je zo’n boiler?

Lees meer

Compact, snel warm water en energiezuinig: zo werkt een doorstroomboiler

Compact, snel warm water en energiezuinig: zo werkt een doorstroomboiler

Een doorstroomboiler is een compacte oplossing om snel sanitair water te verwarmen. Lees alles over de installatie, kosten en onderhoud.

Lees meer

Regenwaterputten nu al leeg door droogte: wat kan je doen?

Regenwaterputten nu al leeg door droogte: wat kan je doen?

De aanhoudende droogte zorgt voor lege regenwaterputten. Wat moet je doen als je regenwaterput leeg is?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag