Dank voor je snelle en interessante reactie. Binnen 6 maanden vervalt de garantie. Zou ik mij best indekken tegen een probleem dat als gevolg van dit voorval zou opduiken uiteraard na de garantieperiode? En hoe doe ik dat dan best? Als er al schade aan de ketel zou zijn van welke aard zou die dan zijn en wie kan dat checken? Moet je daar en expert voor aanstellen? Bedoel je met "intensievere verbranding" gewoon meer verbruik, een idee van de ordegrootte percentueel uitgedrukt? Indien de pomp niet was stilgevallen zou deze "foute instelling" nooit ontdekt zijn...wat zou het gevolg dan geweest zin bvb binnen 3 o5 jaren? Veel vragen, tja ...ik heb maandag 27/08 een afspraak met de installateur die de ketel plaatste en wil mij absoluut wat wapenen, daar die man spijtig genoeg een "stielverderver" is. (heeft nog enkele flaters gemaakt maar die wel voor een leek zichtbaar waren). Bovenstaand gaat echter mijn petje teboven, vandaar.
Alleszins nogmaals hartelijk dank voor jouw respons.
groeten
eric
Invloed zal voornamelijk op gebruik zijn.
Meeste (degelijke) gascondensatietoestellen zijn zo gemaakt dat ze zich in een zekere mate kunnen aanpassen tussen G20 gas, G25 gas en propaan. Ketel zal vermoedelijk niet teveel schade hebben ondervonden buiten misschien op die 18 maanden wat meer intensievere verbranding en niet prefecte O2 en CO2 waarden hebben uitgestoten naar buiten.
Kans bestaat dat er nu meer condens word gevormd dat afgevoerd word via het syphon.
Verbruik kan nu ook dalen nu de afstelling correct is gebeurd.