Bijstelling verkaveling : bouw garage in zijtuin tegen garage buur op perceelsgrens.
Deze vraag is goed beantwoordWij beschikken over een bouwgrond bestemd voor open bebouwing – de bouwzone is een rechthoek van 13 x 8 gelegen op 3 m van beide perceelsgrenzen.
Een aantal jaren geleden heeft een ontwikkelaar verschillende percelen voor open bebouwing rechts van onze bouwgrond herverkaveld in 8 halve open bebouwingen allemaal tegen elkaar (telkens hoofdgebouw met naastliggende garage allen op de perceelsgrenzen)
Destijds hebben wij mondeling goedkeuring gegeven om op onze rechter perceelsgrens de garage van de eerste half open bebouwing te bouwen.
Deze garage is effectief gebouwd met aan onze zijde een gevelsteen / spouwmuur tegen de perceelsgrens.
Vandaag wens ik in een bijstelling van de verkaveling in te dienen om een garage in de zijtuin te bouwen tegen deze garage op de perceelsgrens.
Onze buur meent nu echter dat hij dit nooit zal toelaten en dit zal aanvechten.
Kan dit zo maar ? Volgens mijn info niet.
Mijn garage zal los geplaatst worden van zijn garage met een dilatatievoeg van 2 cm. Hoe lossen we de open voeg op bovenaan het dak ?
Kan de buur een vergoeding eisen voor zijn gevelsteen / isolatie die nu nutteloos wordt?