Niet geplaatste uitzetvoegen boven vloerverwarming

5

Niet geplaatste uitzetvoegen boven vloerverwarming

Kristof1234
Kristof1234
#Ontwerp · 7 jaren geleden
De chape werken zijn 2 weken terug uitgevoerd maar de aannemer heeft geen uitzetvoegen geplaatst noch wapeningsnetten. We hebben hem hier op gewezen incl architect en leverancier van de vloerverwarming. Hij heeft ons laten weten dat het niet nodig was omdat alles binnen de normen viel( wat niet het geval is omdat de ruimte groter is dan 40m²). Na veel mails en dreigingen van hem (dat hij meer chape heeft geplaats en ons dat zal doorrekenen met een nieuwe factuur, dat hij een dagvaarding zal opstarten en er een advocaat zal op plaatsen) heb ik het zowat gehad met deze kerel. Hij ging de voegen alsnog komen inslijpen vorige week maar houdt zich niet aan zijn woord en per mail schrijft hij dat hij zulke belofte niet heeft gemaakt. Ik heb hem ook laten weten dat wij een deel van de factuur niet hebben betaald voor die reden maar daar gaat hij niet mee akkoord( vandaar de dreiging met advocaat en interesten op openstaand bedrag)Ik ga nu een aangetekend schrijven richten naar hem met ingebreke stelling. Zijn er nog andere stappen die ik moet ondernemen en doe ik hier goed aan? Ik ben bang dat we dan vertrokken zijn voor maanden met experts en procedures en we moeten binnen 2 maanden verhuizen!

Alle reacties

0
ID_DIM
ID_DIM
20 131 Andere professioneel
7 jaren geleden

Licht je ook in met betrekking tot de vloerverwarming.
Ga na of er een studie is gemaakt voor het geplaatste systeem.
Leveranciers vloerverwarming geven altijd garantie op hun systemens en adviezen wanneer een studie werd opgevolgd en gemaakt voor uw situatie.

Indien dit het geval is, en ze voorzagen uitzetvoegen en geven aan dat dit nodig is voor goede werking systeem, kan u hierop terugvallen voor de plaatser in gebreke te stellen.

0
Kristof1234
Kristof1234
0 1 Verbouwer
7 jaren geleden

er is idd een studie gemaakt. ik heb de plaatsen waar ze moesten komen ook gemarkeerd met fluo verf alsook beschermingskappen voorzien over de buisjes. Ik heb die studie alsook de bevestiging van de noodzaak van die voegen op mail van de leverancier zelf.

Hij heeft vandaag via mail laten weten dat hij de zaak in handen geeft van zijn advocaat. Ik dacht dat dit eerder door een bouwexpert zou in behandeling worden genomen.. wat kan die advocaat nu betekenen in deze kwestie, de factuur is zelfs nog niet vervallen en hij spreekt al over interesten op het niet betaalde bedrag.. wat een klucht, die firma.

0
Nick 61
Nick 61
222 1627 Andere professioneel
7 jaren geleden

Dat de firma met een advocaat schermt, is voor je af te dreigen om toch maar de factuur te voldoen en dan hopen ze dat je akkoord gaat met de uitgevoerde werken. De firma in gebreke stellen zonder een expertise is zinloos. Best dat je een expert aanstelt , deze kosten zullen eerst door jou betaald moeten worden. Heeft de architect nog toezicht? Indien wel dat je hem aanspreekt om met de desbetreffende firma te onderhandelen. 

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Dat de firma met een advocaat schermt, is voor je af te dreigen om toch maar de factuur te voldoen en dan hopen ze dat je akkoord gaat met de uitgevoerde werken. De firma in gebreke stellen zonder een expertise is zinloos. Best dat je een expert aanstelt , deze kosten zullen eerst door jou betaald moeten worden. Heeft de architect nog toezicht? Indien wel dat je hem aanspreekt om met de desbetreffende firma te onderhandelen. 

Als je duidelijke bewijzen hebt van de bestelling en de wijze waarop moest gewerkt worden, zou ik voorlopig eerder het initiatief aan de aannemer overlaten. Zodoende vermijd u dat u met alle kosten wordt opgezadeld van dagvaarding, aanstellen van gerechtsdeskundige enz. Als die aannemer in de loop van het geding failliet gaat, zal u toch niets kunnen recupereren van de gerechtskosten. 

U heeft hem in gebreke gesteld en dat is voorlopig voldoende.

Probleem is natuurlijk dat u ondertussen niet verder kunt. Moet er nog een vloer geplaatst worden? Ik begrijp ook niet goed dat de aannemer  naderhand nog de voegen zou kunnen inslijpen. Immers de vloerverwarming (op warm water?) zit in de chape (vermoedelijk soepele kunststofbuizen) dus wat kan je doen zonder de leidingen te raken en hoe werk je die uitzettingsvoegen af? Zijn er op die plaatsen geen verwarmingsleidingen voorzien geweest.

Ik vermoed, indien je de uitvoering tot de letter en de komma wilt gerealiseerd zien, je de chape en de verwarmingsleidingen moet uitbreken en opnieuw moet beginnen.

Ik zou dan eer opteren voor een duidelijke minwaarde. Bij het plaatsen van de vloer (keramische tegels) voozie je best ook bescheiden uitzettingsvoegen om de 4 à 5 meter (siliconenvoeg)

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag