Rechtstreekse inkijk van dakterras voldende om in beroep te gaan tegen bouverguning?
Beste,
We wonen in HOB en het aanleunende huis is verkocht aan een bouwfirma die het huis wil slopen en een meergezinswoning wil bouwen. De firma heeft ondertussen een bouwvergunning aangevraagd en gekregen en dit bekendgemaakt door gele affiche uit te hangen. Maw we hebben nog 30 dagen om beroep aan te tekenen bij de provincie.
Vandaag heb ik de regels over "zichten en lichten" opgezocht en ik denk dat deze regels op één punt niet gerespecteerd worden. In bijlage zit een detail van het plan v de 1e verdieping. Volgens mij is er rechtstreeks zicht op ons terras vanuit het dakterras omdat de scheidingsmuur niet wordt opgetrokken tot en met de 1e verdieping. Het balkje rechts van de plantenbak is de dakrand van het platdak en belet het zicht op ons terras dus niet. Heb ik gelijk over het rechtstreeks zicht en is dit een voldoende zwaar argument om mee in beroep te gaan en om de vergunning te laten schorsen? Zou ik dit ook kunnen gebruiken om te onderhandelen met bouwfirma om de muur verder dan ze wettelijk moeten op en door te laten trekken met als tegenprestatie dat ik geen beroep aanteken of is de kans reëel dat ze me veel gaan beloven maar niets gaan uitvoeren omdat ik op het moment van uitvoering toch geen beroep meer kan aantekenen?