Terras buigt door
Beste
Alvast bedankt voor uw tijd.
Ongeveer een 11 maanden geleden heb ik mijn appartement aangekocht. De terrastegels lagen toen iet-wat los, wat volgens de vorige eigenaar slechts een kwestie was van opnieuw regelen van de drukpunten onder de tegels.
Blijkt dat er nu al een tijdje problemen waren door het feit dat het terras wat doorbuigt naar beneden (waar het plafond boven het terras van de onderbuur dan effectief de buiging zichtbaar is). Nu, dit is mij nooit gecommuniceerd bij de verkoop. Mijn onderbuur en de vorige eigenaar hadden hier dus heel zeker weet van want hebben er op verschillende manieren stappen tegen proberen ondernemen maar de VME kwam hier niet in tussen alsook trad de syndicus niet in actie.
Nu is mijn vraag naar jullie toe (mits ik hier héél weinig kennis van heb) : wat doe ik het beste? Ikzelf heb nog met geen enkele partij contact gehad buiten mijn onderbuur die mij over dit probleem aansprak een tijdje geleden (en ik hiervan dus pas voor de EERSTE keer op de hoogte was, hiervoor wist ik dit niet en dacht ik dus dat de tegels wat gebogen lagen door de foutieve afstelling hiervan).
- Kan ik iets doen tov de vorige eigenaar? Mits er tussen hem - onderbuur - syndicus - VME reeds communicatie is geweest en ze dus allemaal op de hoogte waren en niemand iets naar mij gecommuniceerd heeft?
- Wat kan ik doen tov het probleem? Zal ik dit volledig uit mijn zak moeten betalen? (informatief : er zijn voor de buurman reeds herstellingen gedaan aan een gedeelte van het terras waar ze het toen onder gemeenschappelijk en dus niet privatief deel beschouwde - maar heb dus schrik dat ze dit nu wel richting het kamp van 'privatief' gaan spelen en ik dus met alle kosten ga zitten..
Bedankt, met vriendelijke groet.