14

Verbruik warmtepomp masser-S hoog

Mysticwizard
Mysticwizard
#Verwarming & koeling · 7 jaren geleden

Mijn ouders hebben reeds 10 jaar een Masser-S warmptepomp. De warmte wordt hierbij uit de grond onttrokken. Boven-, onderverdieping en water worden hierbij opgewarmd. Mijn ouders hebben terecht vragen i.v.m. het verbruik. Ze schatten dit dit voor de warmtepomp ongeveer 15.000kWh op jaarbasis zou zijn. Ik ga dit nog eens nauwkeuriger bijhouden zodat we ik dit verbruik exact weet.
Temperaturen van de verwarmde ruimtes zijn variërend: 15 - 18 - 22 - 24°C. Alles vloerverwarming.
Het water wordt via de warmtepomp opgewarmd tot 45°C, er wordt verder elektrisch verwarmd naar 60-65°C.

Hieronder heb ik verschillende gegevens ivm de warmtepomp & huis opgegeven. Is ons verbruik realistisch? 
Hebben jullie voldoende met onderstaande informatie?

Dagelijks worden maximaal 2 douches genomen. Mijn ouders wonen hier slechts met 2..

* EPC waarde huis = 53 (doorgekregen van mijn ouders, moet ik nog eens verifiëren, maar ze zijn hier redelijk zeker over).

* Masser S-systeem

Alle reacties

0
Bartvr
Bartvr
0 1 Andere particulier
6 jaren geleden

Beste,

Heb zelf ook het slechte systeem van Masser liggen en met resultaat een hoog verbruik ( ongeveer een 10000kwh /jaar gemeten met energiemeter ) en we zetten onze thermostaat niet hoger dan 20graden + in tussenseizoenen verwarmen we met ons houtvuur slaapkamers worden zelf niet verwarmd . Wij zijn niet de enige met dit probleem mijn huisarts heeft ook dit probleem en zij betalen nu aal electriciteit 6500€ per jaar . Momenteel betaal ik een 2900€ /jaar maar ieder jaar komt er bij . Zij zijn van Masser al verschillende keren geweest en niet alle techniekers zijn goed heb der al eens gehad dat die meer slecht had gedaan dan goed want de tweede die na  maan terug kwam zij zelf dat die er een .... van gemaakt heeft . Bij de hoofdpomp zijn al 3 condensators vernieuwd en nu is die terug stuk . Electricien is ook al eens geweest omdat de kabels na de zoveelste keer verbrand waren ! Maar voor mij is de maat vol en systeem moet weg maar probleem is dat niemand op dit systeem werkt of zijn er mensen die het systeem al kunnen aanpassen en betere resultaten boeken ?

Zijn er mensen die het probleem al hebben kunnen laten verhelpen dor een nieuwe installatie maar dan niet van Masser die komen der niet meer in ! Prutsers zijn het !

Probleem is de vloerverwarming de buizen zouden te klein zijn en dan ook nog eens koperbuizen , ook de verdeling van warmtenet geeft problemen om eventuee met water te werken .

iemand een idee voor andere systeem ?

Mvg

Bart

0
Mysticwizard
Mysticwizard
0 4 Andere particulier
6 jaren geleden

Ik wens hier ook nog even op te reageren. het is een Masser "S" systeem. Dat wil zeggen dat er geen water gebruikt wordt in de vloerverwarming. Het koelgas gaat naar het horizontaal captitatienet buiten en verdampt, binnen in huis condenseert deze opnieuw en geeft zijn warmte af.

Dit is het enige type systeem dat op deze manier werkt blijkbaar... 

0
Ruudl
Ruudl
0 4 Bouwer
3 jaren geleden

Masser... bezint eer ge begint. Wij hebben gelukkig zelf een oplossing voor ons probleem gevonden.  dus voor ons moeten ze gelukkig niet meer komen. Maar er zijn, zo te lezen zeer veel mensen. allemaal met dezelfde gelijkaardige problemen. een Google review reageerden ze zeer snel op. Had gelijk telefoon savonds of ze konden langskomen. Hahahaha na een jaar proberen onze problemen aan de man te krijgen, hopend hier een positief gevolg aan te verlenen. gaan ze in een keer afspraken inplannen etc...  

Deel uw problemen via google review het enige wat ze belangrijk vinden heb ik de indruk. Jammer... 

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Warmtepompradiatoren: ontdek hoe je hiermee slim en duurzaam verwarmt

Warmtepompradiatoren: ontdek hoe je hiermee slim en duurzaam verwarmt

Ontdek alles over warmtepompradiatoren: hoe ze werken, hun voordelen, de soorten en kosten. Vergelijk opties voor een energiezuinige woning.

Lees meer

8 klussen om je huis en tuin voor te bereiden op de winter

8 klussen om je huis en tuin voor te bereiden op de winter

Je huis en tuin verdienen nog wat extra aandacht vooraleer de winter in het land is. Bereid je voor en ga aan de slag met deze acht klussen.

Lees meer

Pelletketels nemen toe door het verdwijnen van de mazoutketel

Pelletketels nemen toe door het verdwijnen van de mazoutketel

Mazout verdwijnt en experts zien de pelletketel als alternatief: “CO₂-neutraal en minder afhankelijk van energieprijzen.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag