4

Isoleren buitenmuren

Danny Christel
Danny Christel
#Isolatie · 6 jaren geleden

Heeft iemand de buitenmuurenmuren van een alleenstande bungalow geïsoleerd door het verwijderen van de buitensteen en dan isolatie en pleisterwerken uitgevoerd? Is er een groot verschil in wooncomfort en energieverbruik? Ik zoek aannemer in omgeving Brugge.

Alle reacties

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
6 jaren geleden

.

0
Keon
Keon
86 769 Andere professioneel
6 jaren geleden

.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Als ik u goed begrijp wenst u uw woning langs de buitenzijde te isoleren  en afwerken met een crepielaag.

Indien  u de gevelsteen verwijderd zal u  ongeveer 14cm ruimte hebben om isolatie + afwerking aan te brengen.

Uw energiebesparing zal aanzienlijk zijn t.o.v. van de huidige  woning met spouw. De warmteverliezen doorheen de muren zullen  dalen naar  minstens 20% van de huidige warmteverliezen. Dat heeft natuurlijk maar zin als de vensters voorzien zijn van hoog isolerende beglazing.

Alternatief is dat u de gevel laat staan en de  spouw  na-isoleert , de verliezen dalen met  ongeveer de helft . Plaatst u op de buitengevel dan nog eens 10cm EPS met een crepielaag dan komt u terug  op ongeveer 20%. Dit vraagt aanpassing van de vensterdorpels (Gecoat aluminiumdorpels).

Naar wooncomfort toe is het moeilijk te voorspellen, zoals een bewoner op een appartement zei: Ik word er niets van gewaar, de thermostaat staat op  nog altijd op 21° .  Een alleenstaande niet-geisoleerde woning gedraagt zich natuurlijk heel anders.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Dakisolatie: je hellend dak na-isoleren langs buiten

Wanneer je geen onderdak hebt en de zoldervloer isoleren geen optie is, zijn er twee mogelijkheden om je hellend dak na te isoleren langs buiten.

Lees meer

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Wat is de prijs van gevelisolatie?

Verlaag je verwarmingskosten met 30 procent. Ontdek alles over gevelisolatie: van de prijs, over de verschillende materialen tot premies.

Lees meer

Prijs spouwmuurisolatie: wat betaal je per m², bestaat er een premie en wat is de terugverdientijd?

Prijs spouwmuurisolatie: wat betaal je per m², bestaat er een premie en wat is de terugverdientijd?

De prijs van spouwmuurisolatie hangt af van het isolatiemateriaal. Maar er zijn nog andere zaken die de prijs van spouwmuurisolatie beïnvloeden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag