Error: Verdeelkast (en evt. meterkast) verplaatsen
Hallo
Bij een vriend van me zijn er uitbreidingswerken aan de gang om een nieuwe keuken in een nieuwe bijbouw te plaatsen. Door een GROTE fout (van de aannemer EN de architecte!!! :-(( ) staat de ruwbouw-muur loodrecht op hun verdeelkast.
Wat zijn mogelijk oplossingen volgens jullie? Wat zouden jullie doen om dit asap te kunnen aanpakken?
Ikzelf had de gedachte om alles in de bestaande kast te verlengen naar een nieuwe verdeelkast in de nieuwe bijbouw. Maar zou het dan niet beter zijn om meteen ook de bestaande meter te verplaatsen naar de nieuwe locatie, aangezien deze locatie zich dichter tegen het aansluitpunt (paal=>woning) bevindt dan diegene die er nu is?
De kabel loopt vanuit een kastje aan de woning rechtstreeks naar een locatie die veel verder is dan de nieuwe locatie waar ik de nieuwe verdeelkast zou plaatsen. M.a.w. de toekomende bundel komt sneller naar de nieuwe kast. (de bestaande kabel heeft dus een goede lengte).
Zou er een nieuwe kabel moeten geplaatst worden (van Eandis uit, bvb. door niet conforme oude kabel, of bvb. standaard nieuwe kabel,...)? Worden wijzigingen aan de aansluiting sowieso in een put gedaan? Daar de bestaande toekomende leiding vanop de paal komt en op de muur van de woning zo binnen gaat?
Ik hoop asap zoveel mogelijk ideeën te ontvangen zodat ik wat "wijzer" wordt om dit probleem op te lossen.
In bijlage vinden jullie enkele foto's van de situatie.
Alvast heel veel dank!!