Daklek door slecht geplaatste dakdoorvoer en afdichtingsprobleem binnenkant
hallo
een dakwerker heeft een jaar geleden het hellend dak vernieuwd, toen de schouw afgebroken en gedicht en een dakdoorvoer geplaatst. na enige tijd bleek er een probleem met waterinsijpeling, hoewel beperkt, via de binnenpijp (binnenkant) van de dakdoorvoer, het loopt er langs.
nu heeft die man al 2 keer iets bijgewerkt (1 keer een scheurtje een andere keer ervoor weet ik niet meer), maar het probleem blijft en stelt zich vooral bij felle regen.
ik heb hem dit opnieuw gemeld, maar nu reageert hij niet meer
ik wil niet moeilijk doen, het is geen gigantisch probleem, maar 2 zaken zetten me toch ertoe iets te willen bewegen:
- ten eerste is dat lek vervelend want bevindt zich vlak bij een stopcontact en in de hoek waar allerhande leidingen bijeenkomen (moeten nog in een kast) dus electriciteitsgevaar
- iemand vertelde mij bij 1 blik op de doorvoer zelf (buitenkant) dat ze slecht geplaatst is: een beetje krom en niet genoeg naar beneden (de ring moet meer omlaag, zie foto)
is het dan aangewezen om mijn dakwerker hier op aan te spreken? in feite heeft hij zijn job niet goed gedaan, begrijp ik (laatste wat hij wel zei is: de dakdoorvoer moet vernieuwd worden en dat zijn silicone (binnenkant - zie foto) geen stand hield: of volstond.
en het lek is klein, maar eigenlijk toch een lek?
een beetje pur spuiten binnenkant van de pijp en langs die leiding is dan inderdaad geen afdoende oplossing als de plaatsing niet goed was
er is wel geen plaats voor een dubbele doorvoer in die hoek (dat zou mssch helpen) omdat alles daar samenkomt
VRAAG valt dit onder de wettelijke garantie van 10 JAAR? Of een andere garantie?
ik kon het probleem ook maar vaststellen op moment dat het feller regende. maar na 3 x melden eet die man toch ook dat het een echt probleem is
Stuur ik een aangetekende brief? Of wat kan ik ondernemen?