Ontwerpfouten in plannen met de formule Wet van Breyne

3

Ontwerpfouten in plannen met de formule Wet van Breyne

pietervr_as
pietervr_as
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Wij hebben een appartement gekocht via de formule Wet van Breyne. Op de verkoopsplannen op zich zag het er ideaal ontworpen uit. De doorsnede zat ook logisch in elkaar. Nu bij uitvoering (waar zij aanpassen gedaan hebben in planzicht als in doorsnede zijn er ontwerpfouten naar boven gekomen. Ik heb de plannen ook zelf uitgetekend en er treden conflicten op die je onmogelijk op de verkoopsplannen kon zien.

Ik verwacht als men plannen tekend en de indicatie geeft op de plannen dat het mogelijk is wat zij ontworpen hebben en nadien in uitvoering tot de conclusie komt dat het niet mogelijk is. Bij het opvragen van de doorsnede in uitvoering krijg ik geen antwoord. 

Wat kan men hier tegen doen als oplossing zowel als het niet aanvaarden van de meerkosten om deze fouten opgelost te krijgen en aanpassingen van plan die toch wel zorgen voor een vermindering in waarde aan het appartement zelf. 

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3490 Andere particulier
7 jaren geleden

Meestal staat op dergelijke plannen een clausule dat de werkelijke uitvoering kan afwijken van dergelijke plannen.  De vraag is wat redelijk is en wat niet.  

Kan je meer detail geven ((of de plannen per pb bezorgen) ?

0
pietervr_as
pietervr_as
0 1 Andere particulier
7 jaren geleden

Meestal staat op dergelijke plannen een clausule dat de werkelijke uitvoering kan afwijken van dergelijke plannen.  De vraag is wat redelijk is en wat niet.  

Kan je meer detail geven ((of de plannen per pb bezorgen) ?

Grondplan verkoop en uitvoering  + doorsnede van de BA. De opbouw van het terras vind ik logisch en de gebruikelijke opstand en diktes van opbouw in het terras zijn ook logisch. Nu is de opstand 15cm verhoogd naar het terras toe om onduidelijke redenen. Maar daardoor is er een bijkomende trap bijgekomen. Ik krijg de doorsnede van de uitvoering niet. 

Verder vind ik een bijkomende trap in de circulatiezone nogal onverantwoord (kwestie van er altijd tegen te lopen) en aangezien de ruimte tussen het keukeneiland en de vleugel van het raam minder is dan de breedte van een gewone binnendeur vind ik ook dit onverantwoord. Zeker als je op de verkoopsplannen de keuken even groot tekend.  De keuken heeft dezelfde afmetingen in verkoop als in uitvoering. En de keuken daarvoor verkleinen zie ik ook niet zitten. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Kant-en-klaar bouwen? Dit betekent het voor je budget

Overweeg je om met een sleutel-op-de-deurfirma in zee te gaan? Ontdek hier wat kant-en-klaar bouwen betekent voor jouw budget.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag