Aankoop van een nog te bouwen appartement

2

Aankoop van een nog te bouwen appartement

Alain-anne-marie
Alain-anne-marie
#Budget · 7 jaren geleden

Bouw heer verplicht mij van de afwerking bij bepaalde leveranciers aan te kopen zoals sanitair,vloerenkeuken enz ik mag wel veranderen van leveranciers maar krijg maar 70% terug van het  vooropgesteld butget  mag deze koppelverkoop.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3475 Andere particulier
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Je koopt een SOD (Sleutel Op de Deur) zodat de aankoop van materialen bij de leveranciers van hun keuze inbegrepen is.  Eigenlijk al genereus dat ze accepteren om 70% terug te betalen als je een andere leverancier wil.  Vergeet niet dat de firma ook andere kosten heeft zoals projectmanagement, coordinatie,  facturatiekosten, ...

Wat je kan proberen is een SOD overeenkomst maken zonder bv keuken en badkamer en deze dan in eigen beheer (laten) uitvoeren.  Soms lukt dat.  Natuurlijk onderhandelen voor je tekent.

Anderzijds “moet” je vrede nemen met het gegeven dat SOD pokkeduur is voor alle wijzigingen.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waarom nú het perfecte moment is om te (ver)bouwen

Waarom nú het perfecte moment is om te (ver)bouwen

Nu bouwen of renoveren? Profiteer van lagere prijzen, kortere wachttijden en premies vóór de bouwsector weer aantrekt!

Lees meer

Vast of variabel: welk energiecontract kies je dit najaar?

Vast of variabel: welk energiecontract kies je dit najaar?

Energie-expert Maxime Sonkes vertelt welk energiecontract voordeliger is dit najaar. “Je kan tot 700 euro besparen.”

Lees meer

Herfinancieren van lening terug in trek bij gezinnen

Herfinancieren van lening terug in trek bij gezinnen

Is het herfinancieren van je hypothecaire lening nu een goed idee? We vroegen het aan financieel expert Kenneth Vansina.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag