Verhogen offertes dakwerken na overeenkomst

3

Verhogen offertes dakwerken na overeenkomst

Apollo 1-11
Apollo 1-11
#Dak · 7 jaren geleden

Wij zitten in appartementencomplex met 11 verschillende fasen. Op de algemene vergaderingen werd beslist de platte daken ,waarvan een gedeelte met boogstructuur te vernieuwen met een laag EPDM. De syndicus zorgde voor offertes van 3 verschillende firma's. Hij raadde ons de firma met de middelste prijs aan wegens niet de duurste, goede service te leveren en het gebouw te kennen. Na afwerkins van de eertse fase en tijdens de werken van de tweede fase kwam de mededeling dat de dakwerker plots te weinig materiaal had. Er zou 1000 euro per boog ( 12 in totaal, want 2 bogen in 1 enkele fase) bij komen. Syndicus had per boog 25 vierkante meter gerekend, dakwerker beweert 37.5 nodig te hebben. Na protest bij syndicus werd ons 500 euro per boog gevraagd. Moeten wij opdraaien voor onkunde van dakwerker die maten doorgegeven door leek niet vooraf checkt? Zo ja, mag hij 500 euro vragen voor 12.5 vierkante meter EPDM die per rol van 10 meter maximum 200 à 250 kost? Hartelijk dank bij voorbaat.

Alle reacties

0
jerke
jerke
0 4 Bouwer
7 jaren geleden

Beste,

Volgens mij is een offerte rechtsgeldig indien ze ondertekend is....maw contractueel gebonden...Volgens mijn bescheiden mening moeten jullie niks betalen....want heel waarschijnlijk zouden jullie hem niet genomen hebben mocht hij een juiste prijsopvave gegeven hebben

Mvg

Jerke

0
Kris M
Kris M
594 3504 Andere particulier
7 jaren geleden

Tenzij natuurlijk de offerte in “regie” was:  eenheidsprijzen met postcalculatie op basis van de effectieve meetstaten.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Controle en onderhoud van je dak: stappenplan

Controle en onderhoud van je dak: stappenplan

Je dak krijgt heel wat te verduren. Daarom is een periodiek onderhoud belangrijk. Met dit stappenplan controleer en onderhoud je je dak in vier stappen.

Lees meer

Offertes voor dakwerken: zo vergelijk je slim en kies je de juiste vakman!

Offertes voor dakwerken: zo vergelijk je slim en kies je de juiste vakman!

Offertes voor dakwerken bij vakmannen in je buurt? Vraag hier gratis offertes op maat aan bij betrouwbare dakwerkers en ontdek waarop je moet letten.

Lees meer

Prijs dak ontmossen: wat bepaalt de kosten en hoe bespaar je?

Prijs dak ontmossen: wat bepaalt de kosten en hoe bespaar je?

Mos op je dak ziet er onverzorgd uit en kan leiden tot beschadigingen. Ontdek de prijs om je dak te laten ontmossen en hoe je kan besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag