Scheurtje in kunststof douchebak van onze camper

3

Scheurtje in kunststof douchebak van onze camper

Novalis
Novalis
#Sanitair · 7 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Er zit een scheurtje van plm. 3 cm bij de afvoer van de douchebak. Hierdoor hebben we lekkage.

Mogelijk is ouderdom dan wel geen juiste ondersteuning van de douchebak de oorzaak.

Op welke wijze kunnen we een afdoende reparatie uitvoeren. Wat is uw advies in dezen?

1
Laforce Erwin
Laforce Erwin
56 259 Bouwer
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn oude motorhome.

Er zijn 2 mogelijkheden, vervangen of herstellen. Dikwijls zijn die douchebakken nog verkrijgbaar.

Voor het herstellen, kan je het zichtbaar en onzichtbaar. Zichtbaar door na ruw schuren en ontvetten met  TEC7 of soortgelijke de lek af te dekken.

Onzichtbaar door de douchebak uit te bouwen. Daarvoor zal je praktisch bijna de hele badkamer moeten afbreken. Dan langs onder na schuren en ontvetten de scheur afdichten met TEC7, best verstevigen met glasvezelmat. Je kan het ook met polyester doen. Het kan zijn dat je plaatselijk de ondersteuning wat moet bijwerken om de reparatiedikte weg te werken.

Veel succes

1
sdeb
sdeb
6 57 Andere particulier

Je kan dat scheurtje bijna onzichtbaar herstellen met secondelijm en filler. Het zijn 2 flesjes: 1 met de secondelijm (20g) en één met een wit poeder (filler) 30 gram. Ze kosten 2,40 Euro stuk + verzending (+/- 5 euro). Eerst de secondenlijm niet te dun aanbrengen op de totale lengte van de scheur en direct daarna de filler erover strooien. Overtollig poedder wegzuigen en een beetje glad scheuren. Ik had hetzelde probleem en heb dat toegepast op mijn douchebak met succès. Kijk eventjes op www.reichelt.de (je kan de taal instellen op nederlands). Zoek dan de volgende codes : 1) WIKO SG14020  en 2) WIKO SG FILLER. Je bestelling heb je al 2 dagen later en bij een 1ste bestelling krijg je nog een catalogus erbij van 1795 pagina's (wel in het duits).

Alle reacties

0
Laforce Erwin
Laforce Erwin
56 259 Bouwer

Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn oude motorhome.

Er zijn 2 mogelijkheden, vervangen of herstellen. Dikwijls zijn die douchebakken nog verkrijgbaar.

Voor het herstellen, kan je het zichtbaar en onzichtbaar. Zichtbaar door na ruw schuren en ontvetten met  TEC7 of soortgelijke de lek af te dekken.

Onzichtbaar door de douchebak uit te bouwen. Daarvoor zal je praktisch bijna de hele badkamer moeten afbreken. Dan langs onder na schuren en ontvetten de scheur afdichten met TEC7, best verstevigen met glasvezelmat. Je kan het ook met polyester doen. Het kan zijn dat je plaatselijk de ondersteuning wat moet bijwerken om de reparatiedikte weg te werken.

Veel succes

0
sdeb
sdeb
6 57 Andere particulier

Je kan dat scheurtje bijna onzichtbaar herstellen met secondelijm en filler. Het zijn 2 flesjes: 1 met de secondelijm (20g) en één met een wit poeder (filler) 30 gram. Ze kosten 2,40 Euro stuk + verzending (+/- 5 euro). Eerst de secondenlijm niet te dun aanbrengen op de totale lengte van de scheur en direct daarna de filler erover strooien. Overtollig poedder wegzuigen en een beetje glad scheuren. Ik had hetzelde probleem en heb dat toegepast op mijn douchebak met succès. Kijk eventjes op www.reichelt.de (je kan de taal instellen op nederlands). Zoek dan de volgende codes : 1) WIKO SG14020  en 2) WIKO SG FILLER. Je bestelling heb je al 2 dagen later en bij een 1ste bestelling krijg je nog een catalogus erbij van 1795 pagina's (wel in het duits).

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Doorstromer of boiler? Zo maak je de juiste keuze voor je woning

Doorstromer of boiler? Zo maak je de juiste keuze voor je woning

Twijfel je tussen een doorstromer en een boiler? Ontdek de verschillen in werking, prijs en verbruik en kies het ideale toestel voor jouw huishouden!

Lees meer

Kalkaanslag voorkomen? Zo kies je de juiste waterontkalker

Kalkaanslag voorkomen? Zo kies je de juiste waterontkalker

Ontdek hoe een waterontkalker werkt, welke soorten er zijn en wanneer het slim is om er één te plaatsen.

Lees meer

Hard water in huis? Ontdek hoe een waterverzachter het oplost

Hard water in huis? Ontdek hoe een waterverzachter het oplost

Heb je last van kalkaanslag? Lees alles over de werking, voordelen, prijs en premies van een waterverzachter en ontdek of het bij jou loont.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag