Afstellen voordeur met (in?)klemscharnieren -> tochtprobleem

5

Afstellen voordeur met (in?)klemscharnieren -> tochtprobleem

Bierten
Bierten
#Ramen en deuren · 7 jaren geleden

Hallo,

Mijn voordeur staat aan één kant open (naar de binnenkant) bovenaan aan de kant van de deurklink. Ik vroeg me af of er een mogelijkheid is om dit af te stellen? Ik kan niets terugvinden over de soort scharnieren en hoe dit in te stellen. Ik heb één van de punten waar het driepuntsslot in sluit al aangepast maar de deur staat nog steeds open.

Kan iemand mij tips geven om dit op te lossen? Is er een mogelijkheid om via de scharnieren (tal van vijzen te zien) dit bij te regelen?

Ik heb de firma die de deuren geplaatst heeft al gecontacteerd maar wegens de grote drukte hebben ze geen tijd om te komen.

(foto's als bijlage)

Mvg,

Bart

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50008/img20181018112534.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4b17bd70907ae36e0ba1ea84fc5ab391https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50008/img20181018112618.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=8a91483ff77cf8d435cc13889778683fhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50008/img20181018113456.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=5259d9e4b1dd65e29dea013219e0045ahttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50008/inkedimg20181018112557li.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=c59567558c8ad87fb8bfdcc4ae7e4bb3

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Hebt u al eens nagegaan op de kader in die hoek tijdens het bevestigen niet krom is getrokken? Als een deur op 3 hoeken perfect aansluit dan moet normaal gezien de 4de hoek ook perfect sluiten. Tenzij de deurkader niet goed is gemonteerd.

0
idur
idur
174 842 Andere professioneel
7 jaren geleden

Ik denk dat je met deze scharnieren de deur alleen in de hoogte kunt regelen. Ik vroeg me ook af, zoals Hugo C.schrijft, of de deurkader wel mooi in lijn is geplaatst.  

0
Nick 61
Nick 61
222 1633 Andere professioneel
7 jaren geleden

Indien de deur nog maar pas geplaatst is blijf je er best af en verwittig je de firma om de deur correct af te stellen, indien je er zelf iets aan gaat doen dan vervalt je garantie , pas daar goed mee op, dat de firma het druk heeft is op zich goed maar eis dan dat ze een afspraak met je maken voor het aanpassen , trouwens voor de deur te plaatsen hebben ze toch ook een afspraak gemaakt, niet?

0
Demoder
Demoder
0 1 Verbouwer
7 jaren geleden

De bovenste lat van het kader ligt volgens mij niet waterpas, de rest lijkt mij wel waterpas geplaatst.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag