Vernieuwen watertoevoerleidingen: opbouw of epoxycoating binnenkant bestaande buizen?
Dringend:
De oude watertoevoerleidingen van mijn (verhuur)woning zijn in galvanise en volledig roest van binnen. Het gebouw is van bouwjaar 1979. (zie foto bijlage)
Naar aanleiding van een lek (ondertussen lek gevonden en de buis daar laten vervangen in nieuw alpex buis - zie foto bijlage) werd mij aangeraden om de waterleidingen te vernieuwen. Omdat binnen de kortste keren elders weer lek kan opduiken. Bij deze zoek ik mensen die al beroep gedaan hebben op e-Pipe uit Harelbeke of Nu Flow uit Vichte!
Beide firma's drogen en zandstralen bestaande waterleidingen en voorzien dan epoxycoating aan de binnenkant. Dus de bestaande leidingen worden hiermee vernieuwd zonder breekwerken.
Ik overweeg deze optie. Zodat ik vloer niet moet laten openbreken of nieuwe leidingen in opbouw laat aanleggen. Voor de verkoop klinkt het allemaal mooi, maar is dit wel degelijk een oplossing op lang termijn?! Ik zit er mee in dat het van kwaad naar erger wordt...
Mijn loodgieter raadt in opbouw. Vanwege de tijd en kostenplaatje van de breekwerken. Van bovenstaande vermelde techniek is zijn idee niet!
Straks smijt ik er veel geld tegen aan en uiteindelijk moet ik toch de kost maken voor leidingen in opbouw.
Bovendien vind ik opmerkelijk dat men bij de firma e-Pipe 25 jaar garantie bieden. Tegen welke voorwaarden gaat dit dan gepaard: onderhoudscontract?!
Vandaar mijn volgende kritische vragen:
--> Dit klinkt veelbelovend maar is het in de realiteit zo?!
--> Hoe is uw ervaring?
--> Wat is de kostprijs? M.a.w. betaalbaar?
Alvast dank voor jullie deskundige feedback!