Vernieuwen watertoevoerleidingen: opbouw of epoxycoating binnenkant bestaande buizen?

2

Vernieuwen watertoevoerleidingen: opbouw of epoxycoating binnenkant bestaande buizen?

Shan
Shan
#Sanitair · 6 jaren geleden

Dringend:

De oude watertoevoerleidingen van mijn (verhuur)woning zijn in galvanise en volledig roest van binnen. Het gebouw is van bouwjaar 1979. (zie foto bijlage)

Naar aanleiding van een lek (ondertussen lek gevonden en de buis daar laten vervangen in nieuw alpex buis - zie foto bijlage) werd mij aangeraden om de waterleidingen te vernieuwen. Omdat binnen de kortste keren elders weer lek kan opduiken. Bij deze zoek ik mensen die al beroep gedaan hebben op e-Pipe uit Harelbeke of Nu Flow uit Vichte! 

Beide firma's drogen en zandstralen bestaande waterleidingen en voorzien dan epoxycoating aan de binnenkant. Dus de bestaande leidingen worden hiermee vernieuwd zonder breekwerken.

Ik overweeg deze optie. Zodat ik vloer niet moet laten openbreken of nieuwe leidingen in opbouw laat aanleggen. Voor de verkoop klinkt het allemaal mooi, maar is dit wel degelijk een oplossing op lang termijn?!  Ik zit er mee in dat het van kwaad naar erger wordt...

Mijn loodgieter raadt in opbouw. Vanwege de tijd en kostenplaatje van de breekwerken. Van bovenstaande vermelde techniek is zijn idee niet!

Straks smijt ik er  veel geld tegen aan en uiteindelijk moet ik toch de kost maken voor leidingen in opbouw.

Bovendien vind ik opmerkelijk dat men bij de firma e-Pipe 25 jaar garantie bieden. Tegen welke voorwaarden gaat dit dan gepaard: onderhoudscontract?!

Vandaar mijn volgende kritische vragen:
--> Dit klinkt veelbelovend maar is het in de realiteit zo?!
--> Hoe is uw ervaring?
--> Wat is de kostprijs? M.a.w. betaalbaar?

Alvast dank voor jullie deskundige feedback!

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50038/img84411.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4453d13f64c9d6c73f9e321caf488713https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50038/img8440.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=36eed203a001643b7fa97b0ad7d47aa6

Alle reacties

0
Iceberg
Iceberg
16 172 Andere particulier
6 jaren geleden

Ik zou voor opbouw gaan!

na zandstralen is de kans reëel dat zwakke plaatsen uitvergroot worden en epoxy niet meer mogelijk is

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Douchen met regenwater: mag het en waarop moet je letten?

Douchen met regenwater: mag het en waarop moet je letten?

Regenwater kan je gebruiken voor een aantal huishoudelijke taken, maar mag je ook douchen met regenwater? En waar moet je dan op letten?

Lees meer

Stinkt het regenwater uit je regenwaterput? Dit kan je doen bij geurhinder

Stinkt het regenwater uit je regenwaterput? Dit kan je doen bij geurhinder

Heeft het regenwater een troebele kleur of vind je dat het regenwater stinkt? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Wij lijsten ze voor je op.

Lees meer

Zo filter je regenwater: van werking, soorten filters tot de prijs en het onderhoud

Zo filter je regenwater: van werking, soorten filters tot de prijs en het onderhoud

Regenwater kan je recupereren als je het eerst filtert. Welke regenwaterfilters zijn er? Hoe onderhoud je een filterset en wat is de prijs?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag