Reinigen van aluminium raamprofielen - restanten van gladstrijkmiddel

7

Reinigen van aluminium raamprofielen - restanten van gladstrijkmiddel

Me67
Me67
#Ramen en deuren · 6 jaren geleden

Tijdens het opspuiten van de ruimte tussen spouwmuur en aluminium ramen is door aannemer gebruik gemaakt van een gladstrijkmiddel. Dit middel heeft sporen nagelaten die niet te verwijderen zijn door onszelf.

Wie kent firma's (liefst Westvlaanderen) die dergelijke schade kunnen behandelen (verwijderen? herlakken? andere tips?)? 

Iemand gelijkaardige schade opgelopen?

dank voor jullie hulp en informatie

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Heb je er de aannemer al over aangesproken? In eerste instantie moet hij de schade herstellen. 

0
Me67
Me67
0 2 Andere particulier
6 jaren geleden

Dag Hugo,

ja, inderdaad, maar die weet ook niet met wat te verwijderen. Firma die zijn produkt leverde weet het ook niet. Ik moet dus zelf een oplossing vinden. Maar firma's met expertise hierin vinden lijkt mij een moeilijke opgave ...

dank voor je reactie

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Dag Hugo,

ja, inderdaad, maar die weet ook niet met wat te verwijderen. Firma die zijn produkt leverde weet het ook niet. Ik moet dus zelf een oplossing vinden. Maar firma's met expertise hierin vinden lijkt mij een moeilijke opgave ...

dank voor je reactie

Is het PUR-isolatieschuim of nog een ander product?

Misschien kan volgende link u helpen.

https://www.bouwinfo.be/forum/bouwen-en-verbouwen/probleembehandeling/hoe-isolatieschuim-verwijderen-van-alu-ramen

0
Me67
Me67
0 2 Andere particulier
6 jaren geleden

Beste Hugo,

alweer dank voor de link, interessant, 

het betreft echter geen isolatieschuim, het betreft gladstrijkmiddel voor de silicone ...

de fabrikant spreekt van een visceuze stof

o.a. staat vermeld

biologisch afbreekbaar en neutraal gladstrijkmiddel  

Eigenschappen :  
 zéér gemakkelijk afwerken van alle voegen in bouw, industrie en automobielindustrie 

kan gebruikt worden in combinatie met alle kitten (Siliconen, MS polymeren, polysiloxanen, PU-kitten, Spur,…) 

tast de ondergronden niet aan, is reukloos en klaar voor gebruik. ï‚· ï‚·

oplosbaar in water en verwijdert zichzelf na contact met water en/of regen ï‚·

NIET DUS

kleeft er keihard aan en is niet te verwijderen ..... toch niet door mezelf, ik zoek dus welke firma hierin kan helpen ...

Aan eenieder dank voor informatie / support

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
6 jaren geleden

Zoals Hugo al zei: aannemer is verantwoordelijk en moet dit samen met de leverancier  oplossen.

Door er zelf aan te prutsen of met produkten op te zitten VERLIES je elke vorm van recht op schadevergoeding !!! 

Stel je aannemer met aangetekend schrijven in gebreke. 

Hij zal dan wel zijn leverancier mede in gebreke stellen.

Geef hen een redelijke termijn om dit op te lossen

0
StaalBouw
StaalBouw
28 203 Andere particulier
6 jaren geleden

Zoals Hugo al zei: aannemer is verantwoordelijk en moet dit samen met de leverancier  oplossen.

Door er zelf aan te prutsen of met produkten op te zitten VERLIES je elke vorm van recht op schadevergoeding !!! 

Stel je aannemer met aangetekend schrijven in gebreke. 

Hij zal dan wel zijn leverancier mede in gebreke stellen.

Geef hen een redelijke termijn om dit op te lossen

Hugo en kas geven de enige juiste reactie, de aannemer in kwestie is verantwoordelijk en moet dit oplossen, jijzelf zeker niet! Wat is de rol van deze aannemer in kwestie: ruwbouw? buitenschrijnwerk?

Ondanks alle voorschriften van fabrikanten had het toch veiliger geweest om de nodige zaken eerst af te plakken...

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vraag aan de lichtexpert: welke oriëntatie van een woning zorgt voor de beste lichtinval?

Vraag aan de lichtexpert: welke oriëntatie van een woning zorgt voor de beste lichtinval?

Ontdek de beste oriëntatie van je woning volgens lichtexpert Joël Sels. Kies slim tussen noord- of zuidgericht bouwen.

Lees meer

Dé kleuren voor je ramen en deuren en 5 andere trends

Dé kleuren voor je ramen en deuren en 5 andere trends

Ontdek de nieuwste trends en innovaties voor ramen en deuren: van de nieuwste kleuren en gerecycleerde deuren tot slimme ramen.

Lees meer

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Ontdek alles over dakramen: van soorten, voordelen, prijzen, installatie tot onderhoud. Breng zo meer daglicht in je woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag