Dieper bouwen dan gemeente oplegt, buren zeggen geen probleem, mag dit?
Beste,
Ik heb onlangs een stuk bouwgrond gekocht dat niet erg diep gaat. Volgens de gemeente moet mijn nog te bouwen HOB minimum 8m van de achterperceelgrens blijven. Ik zou echter een 1,5-2tal meter dieper willen bouwen zodat er nog minimum 6m zal overblijven tussen de woning en de tuin van mijn toekomstige buurman. Ik heb met de bovengenoemde buren hier reeds over gesproken en zij zien hier geen probleem in. Hun bijgebouwde garage staat namelijk ook dichter dan 8m, maar ssst mondje toe ;).
Bestaat de mogelijkheid om met een door mijn buren ondertekende overeenkomst toch dieper te bouwen? Zo ja, zal de gemeente dit goedkeuren? Ik zou namelijk even diep willen bouwen als mijn andere buren met het andere deel van de HOB. Bij hen loopt het perceel dieper dus hebben ze bovenstaand probleem niet. In de bijlage kan je een vlugge schets terugvinden die de situatie visueel voorstelt.
Hopend op een positief antwoord en met vriendelijke groeten
Matthias

.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=a9947d9b4aef6a592b51bd4ee720c440)