Gemene muur opgetrokken na bouwaanvraag waar ik niet van op de hoogte was

3

Gemene muur opgetrokken na bouwaanvraag waar ik niet van op de hoogte was

Daniele
Daniele
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Ik kom thuis en ik zie plots dat de dekstenen van de gemene muur aan mijn smal koertje in Gent verdwenen zijn. Mijn geburen zijn vriendelijke mensen en zijn heel hun huis aan het verbouwen. Ik had niet gezien dat er een geel papier voor hun raam hing, ik ken ook de gang van zaken niet bij verbouwingen. Tegen dat ik het zag was er al meer dan een maand gepasseerd en toen ik de bouwplannen online wou bekijken, uit nieuwsgierigheid vond ik die al niet meer terug. Ik ging er gewoon vanuit dat ze de dekstenen niet mooi vonden en dat ze die graag veranderd zagen om beter bij hun vernieuwde huis te passen. Het waren uiteindelijk wel heel oude dekstenen en niet echt esthetisch.
Mij van geen kwaad bewust kom ik de volgende dag thuis en zie dat er bijne een halve meter bovenop mijn muurtje gebouwd is dat al zo hoog was.
Nu komt er geen direct licht meer binnen via het raam van mijn eetplaats en keuken. Het is opvallend donkerder. Ik vind dit echt vreselijk.
Ik heb de geburen uitgenodigd en ze zeggen dat het voor hen niet anders kan. Moet ik daar nu vrede mee nemen? Ik vind het niet correct dat ik minder licht heb omdat zij hun dromen realiseren.
Welke stappen kan ik ondernemen?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50159/43738040355927415230492242360722430885888n.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=0d5c38e30a3a87db652f856c84a55f6fhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/50159/448785292512183257445192872154444559024128n.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=6f7e305e5c16125e0d8800876ceb0e73

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
7 jaren geleden

Ik vermoed dat je niets meer kan ondernemen. Zelfs indien je binnen de termijn van één maand bezwaar had ingediend, zou dat naar alle waarschijnlijkheid toch verworpen geweest zijn.

Ik heb een gelijkaardig geval gehad waarbij de scheimuur met 80cm werd verhoogd om aan de andere zijde de bouw van garages mogelijk te maken. Bezwaar ingediend maar verworpen omdat dit nog binnen de normale hoogtes is.

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
7 jaren geleden

Ik vrees dat u hiertegen nog weinig kan inbrengen. De wettelijke termijnen om bezwaren in te dienen zullen waarschijnlijk gepasseerd zijn. Om zeker te zijn kan je op de bevoegde dienst van uw gemeente gaan informeren.
En wat als je die muur wit verft? Zou dat al niet kunnen helpen?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Hoe kies je tussen al die sleutel-op-de-deurbedrijven dat bedrijf uit dat het meest aansluit bij jouw verwachtingen? Wij helpen je met je keuze!

Lees meer

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

5 tips om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen op je oude dag

Zo lang mogelijk thuis blijven wonen? Met deze tips en aandachtspunten zorg je voor een levenslange woonst, of je nu zelf bouwt of toch koopt en renoveert.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Vraag aan de lichtexpert: Hoeveel licht moet je in huis hebben?

Hoeveel licht heb je nodig in huis? Lichtexpert Joël Sels deelt tips over lichtinval, normen en het optimaal gebruiken van daglicht in elke ruimte.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag