5
1
Luc Vandamme
Luc Vandamme
47 337 Verbouwer
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik stel de nachttemperatuur in en zet deze op 18.5°C en ik verander de stooklijn ook met 5°C minder dan normaal (dit is eenvoudig te doen met een warmtepomp). Hierdoor bereik ik minder energieverbruik om dezelfde temperatuur te bereiken/behouden en blijft de opgeslagen energie in de gebouw- en vloermassa steeds behouden.

Bij terugkomst natuurlijk niet vergeten om alles terug oorspronkelijk in te stellen. De opwarming van 18.5°C naar kamertemperatuur zal relatief snel verlopen omdat de gebouw- en vloermassa nog steeds energetisch actief is.

Mvg,

Alle reacties

0
Alaerts guido
Alaerts guido
29 162 Andere professioneel
7 jaren geleden

U kunt kiezen,

A u programmeert uw regeling naar een door u gekozen temperatuur  en laat de installatie 1dag op voorhand weer opstarten.

B u schakelt de verwarming op nacht stand of zelf ingestelde temperatuur en laat iemand een dag op voorhand deze weer verhogen of bij thuis komst.

C u instaleerd een thermostaat met verbinding met uw smartfoon  en regeld naar zoals hier boven en u kan dan alles zelf doen van op vakantie.

0
Magda Pishoudt
Magda Pishoudt
0 1 Verbouwer
7 jaren geleden

Dank je voor de nuttige tip.

Magda

0
gery
gery
71 548 Andere particulier
7 jaren geleden

optie D: U blijft thuis.

0
Luc Vandamme
Luc Vandamme
47 337 Verbouwer
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Ik stel de nachttemperatuur in en zet deze op 18.5°C en ik verander de stooklijn ook met 5°C minder dan normaal (dit is eenvoudig te doen met een warmtepomp). Hierdoor bereik ik minder energieverbruik om dezelfde temperatuur te bereiken/behouden en blijft de opgeslagen energie in de gebouw- en vloermassa steeds behouden.

Bij terugkomst natuurlijk niet vergeten om alles terug oorspronkelijk in te stellen. De opwarming van 18.5°C naar kamertemperatuur zal relatief snel verlopen omdat de gebouw- en vloermassa nog steeds energetisch actief is.

Mvg,

Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids
Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Lucht-waterwarmtepomp: werking, voor- en nadelen, prijs en premie

Lucht-waterwarmtepomp: werking, voor- en nadelen, prijs en premie

Met een lucht-waterwarmtepomp kan je een woning verwarmen en van warm water voorzien. Lees meer over de werking, voor- en nadelen, prijs en premie.

Lees meer

Vloerverwarming opstarten na de zomer: expert geeft advies

Vloerverwarming opstarten na de zomer: expert geeft advies

Tijd om je vloerverwarming weer op te starten na de zomer nu de temperaturen dalen? Vloerverwarmingsexpert Dimitri Vits van Easykit geeft tips.

Lees meer

Het energiedieet: "Dit zijn de grootste energieverbruikers in huis"

Het energiedieet: "Dit zijn de grootste energieverbruikers in huis"

Hoe kan je je energieverbruik beperken? Energie-expert Paul De Vylder geeft tips om te besparen op verwarming, toestellen, warm water en verlichting.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag