Twee zekeringkasten met elkaar verbinden
Hallo,
Moet de vertrekkende kabel beveiligd worden?
Wat is de sectie die ik moet voorzien?
Ricky 2
Twee zekeringkasten met elkaar verbinden
Hallo,
Moet de vertrekkende kabel beveiligd worden?
Wat is de sectie die ik moet voorzien?
Ricky 2
Volgens mij moet de vertrekkende kabel van 6mm2 afgezekerd worden met 32 ampère 2 fasig
De sectie van de kabel is afhankelijk van het vermogen dat je nodig hebt in de 2de zekeringkast alsook van het aantal fasen je installatie telt. (monofase=1 x230v, 3-fase=3 x230v of 3-fase+N=3 x380v+N). Het is misschien best deze kabel bij het vertrek af te zekeren zodat bij werken aan de 2de zekeringkast deze spanningloos kunt maken.

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!
Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Besparen op je energiefactuur? Livios organiseert in samenwerking met Wikipower een groepsaankoop voor gas en elektriciteit. Registreer je gratis.
Lees meer
Zonnepaneeleigenaars konden de installatie van een digitale meter weigeren tot eind 2024. Ontdek wat er verandert als jij dit jaar overschakelt.
Lees meer
Wil je later nog tuinverlichting aanleggen zonder grote graafwerken? Ontdek hoe je in de ruwbouwfase al een wachtbuis voor elektriciteit plaatst.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen