6

Niet alle radiatoren warmen op

mdt
mdt
#Verwarming & koeling · 7 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Hallo,

We hebben een huis van 25 jaar oud, centrale verwarming op mazout. 

Nu heb ik volgende zaken gemerkt. (vandaag zaterdag, verwarming brand volledige dag van 8 tot 22 laat ons zeggen)

-> in de veranda hangen 3 radiatoren, heb deze alle 3 op de max sterkte gezet, slechts 1 van de 3 radiatoren warmt op. de 2 andere blijven koud. de veranda is later gebouwd en in de vloer is een putje gemaakt waar je de verwarming ook kan afzetten en aanzetten. je ziet hier ook de 3 blauwe en 3 rode buizen, hier hebben ze wel warm

-> 2e puntje, als ik een radiator in de woonkamer op stand 2 zet warmt deze niet op, maar vanaf stand 3 wel, de andere radiatoren branden wel op eender wel niveau.

-> iets anders dan nog, ik herinner me van vroeger, als ik studeerde en ik draaide de verwarmingskraan open, dan begon deze verwarming onmiddelijk te verwarmen, ik heb gemerkt dat dit niet altijd zo is in ons huis nu (hoewel huis van mijn ouders en ons huis gelijkaardige huizen zijn qua leeftijd en verwarming)

Enige ideeen? 

Alvast bedantk voor de reacties.

M

1
mdt
mdt
1 63 Verbouwer
7 jaren geleden

Probleem opgelost, was het pinnetje dat vast zat !

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1638 Andere professioneel
7 jaren geleden

Om je radiatoren te testen in de veranda, draai in het hele huis de kranen van de radiatoren dicht , zet de kamertermostaat hoger naar een 25 graden en kijk of de radiatoren in de veranda alle 3 opwarmen en warm blijven, indien dit zo is , is er niets aan de hand.

Indien je kamertermostaat in de woonkamer staat en de radiatoren allemaal een termostaatkraan hebben is het mogelijk dat op stand 2 de ingestelde temperatuur bereikt is waardoor deze de warmtestroom afsluiten naar de radiator indien je dan de kranen naar een hogere stand zet zal er weer water kunnen stromen