2

Terras lekt

Kraai
Kraai
#Muren · 7 jaren geleden

de aannemer maakte een prijs maar tegen de tijd dat de werken moets beginnen kreeg die man een ongelukje en kon zijn werken niet afmaken ,de leveransier die de produkten leverd nam het dan over in onderaaneminng  spijtig was die man niet bekwaam om die werken uit te voeren met het gevolg dat ik nu met natte muren zit , Wie is nu verantwoordelijk  want niemand wil of zal mij helpen  en bij wie of waar kan ik terecht

Alle reacties

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
7 jaren geleden

Ik heb dit bericht nu al een 4 keer gelezen en het is me nog altijd niet duidelijk.

Punten, hoofdletters en duidelijkheid had misschien niet slecht geweest, maar ik probeer.

Opbouw van het terras is in welke materialen uitgevoerd ? 

Wat is de fundering? Wat is de ondergrond?

Hoe moet ik me voorstellen dat een terras lekt? Een terras is in open lucht dus regen, sneeuw, zon en vorst heeft altijd vrij spel.

Deze leverancier heeft die een aannemingsbedrijf? Wat is zijn aktiviteit?

Wie heeft vastgesteld dat de werken niet conform zijn uitgevoerd?Wie heeft vastgesteld dat die leverancier niet bekwaam was? Heeft er een tegensprekelijke vaststelling daarvan plaats gevonden?

Technisch, hoe komt het dat je nu met natte muren zit? Is dit terras dan op een of ander verdiep? Dakterras? Of ligt het op het maaiveld? Is er hoger gebouwd dan de waterkering? Is de helling naar de woning gelegd? 

Heb je al een ingebrekestelling aangetekend opgestuurd naar de 1ste aannemer? 

Heb je een schriftelijke verklaring of melding van deze aannemer dat de ' leverancier ' de werken zal afwerken? Ben je daarmee akkoord gegaan ( schriftelijk)? Ja dan moet je de aangetekende ingebrekestelling OOK versturen naar deze leverancier. 

Als je even de moeite wil doen om je openingsbericht bij te werken en zeker concrete informatie te geven, dan ben ik ervan overtuigd dat men hier op t forum meer accurate en toepasselijke tips kan geven.

Nu is het maar een beetje veronderstellingen maken en wat in het ijle praten.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het juiste type betonblok voor jouw woning: soorten, prijzen en plaatsingstips

Het juiste type betonblok voor jouw woning: soorten, prijzen en plaatsingstips

Betonblokken zijn ideaal om kelders, binnen- en buitenmuren te bouwen. Ontdek de verschillende soorten betonblokken, hun voor- en nadelen en prijs.

Lees meer

Meer kans op vochtproblemen tussen oktober en maart: vochtexpert deelt tips

Meer kans op vochtproblemen tussen oktober en maart: vochtexpert deelt tips

De komende weken worden natter en kouder, en dat betekent meer kans op vocht in huis. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je vochtproblemen voorkomt.

Lees meer

Gevelrenovatie: alles over reiniging, bekleding en isolatie

Gevelrenovatie: alles over reiniging, bekleding en isolatie

Is je gevel aan renovatie toe? Ontdek soorten gevelrenovatie, prijzen, premies en wat je zelf kan doen of beter overlaat aan een vakman.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag