Ik heb dit bericht nu al een 4 keer gelezen en het is me nog altijd niet duidelijk.
Punten, hoofdletters en duidelijkheid had misschien niet slecht geweest, maar ik probeer.
Opbouw van het terras is in welke materialen uitgevoerd ?
Wat is de fundering? Wat is de ondergrond?
Hoe moet ik me voorstellen dat een terras lekt? Een terras is in open lucht dus regen, sneeuw, zon en vorst heeft altijd vrij spel.
Deze leverancier heeft die een aannemingsbedrijf? Wat is zijn aktiviteit?
Wie heeft vastgesteld dat de werken niet conform zijn uitgevoerd?Wie heeft vastgesteld dat die leverancier niet bekwaam was? Heeft er een tegensprekelijke vaststelling daarvan plaats gevonden?
Technisch, hoe komt het dat je nu met natte muren zit? Is dit terras dan op een of ander verdiep? Dakterras? Of ligt het op het maaiveld? Is er hoger gebouwd dan de waterkering? Is de helling naar de woning gelegd?
Heb je al een ingebrekestelling aangetekend opgestuurd naar de 1ste aannemer?
Heb je een schriftelijke verklaring of melding van deze aannemer dat de ' leverancier ' de werken zal afwerken? Ben je daarmee akkoord gegaan ( schriftelijk)? Ja dan moet je de aangetekende ingebrekestelling OOK versturen naar deze leverancier.
Als je even de moeite wil doen om je openingsbericht bij te werken en zeker concrete informatie te geven, dan ben ik ervan overtuigd dat men hier op t forum meer accurate en toepasselijke tips kan geven.
Nu is het maar een beetje veronderstellingen maken en wat in het ijle praten.