Chape - Probleem?
Ik heb een vraag over mijn chape’r of dat deze in zijn recht is.
- De voordeur, de deur van de berging en tot aan het vaste raam is niet afgewerkt. Aan het vaste raam en de deur van de berging ligt geen chape. De reden dat mijn chape’r aanhaalt is dat hier te weinig opbouwhoogte voor was. (opbouw hoogte 6 mm) -> Mijn vloerder zegt dat hier wel had moest gechaped zijn en dat hij dit nu moet doen als de chaper dit niet doet. Dus extra kost.- Aan de voordeur ligt er op een plak teveel chape, waardoor deze niet vlak ligt. Dit is nadat de chaper langs gekomen is losgekomen en hier zie je nu het wapeningsnet dat gebruikt is. Het lijkt dus dat het net is wat omhoog gekomen en dan dit de oorzaak was van de eerste bult. - Op sommige plaatsen zijn er putjes (vb in berging als je binnenkomt rechts ) of net teveel chape (plekken in de living) wat toch wel een teken is van een onverzorgde afwerking. Op zich geen ramp, maar het lijkt dus snel zijn afgewerkt.- Onder het bad en de douche hebben jullie de chape gewoon erin getrokken. Hoewel dit gemakkelijkheidshalve gedaan is, duidt dit opnieuw op een onverzorgde afwerking. - afwerking in hoeken waar soms teveel of net geen chape ligt (op zolder is er een hoek waar er een vinger ingestoken kan worden.) - Op de overgang van de badkamer naar de half is een spatie van 4 mm gelaten voor zogezegd de overgang van de tegel naar de laminaat. Wat mijn inziens vrij veel is. Zeker omdat dit in het wc waar ook getegeld zal worden en de overgang naar de hal dit niet gedaan is.
Zie foto’s in bijlage voor de verduidelijking.