3

Aannemer houdt ons aan het lijntje.

Camelot
Camelot
#Ontwerp · 7 jaren geleden

Wij hebben een mondelinge overeenkomst met een aannemer voor het plaatsen van isolatie op ons dak. Er werd nog geen handtekening geplaatst op een overeenkomst, ook is er geen uiterste termijn afgesproken. Er is wel wat sms-verkeer geweest met betrekking tot de werken ( die nog moeten beginnen ).De persoon die de afspraken maakt heeft al verschillende keren forfait gegeven en momenteel wachten we weer een nieuwe datum af. Ik zou graag met een andere firma in zee gaan maar weet niet zeker of ik dit nu zomaar kan doen. 

Kan ik hen in gebreke stellen met opgave van een redelijke termijn? Of hoef ik dit niet te doen vermits er toch niets getekend is?

Alle reacties

0
majan
majan
1 49 Andere particulier
6 jaren geleden

kan je niet bij hem langs gaan en alsnog iets op papier krijgen bv een uiterste datum of een annulering van het afgesproken werk (zet iets op papier en probeer hem te laten tekenen zodat je verder kan)

0
Geert Boutsen - Dehaese & Dehaese Advocatenkantoor
3 8 Andere professioneel
6 jaren geleden

Geachte, 

Op basis van de sms-berichten kan er een overeenkomst tussen partijen tot stand komen. 

In het geval er geen uitvoeringstermijn afgesproken werd, is de aannemer, behoudens overmacht, tot een redelijke uitvoeringstermijn gehouden. 

U kan het best de aannemer aangetekend aanmanen tot de uitvoering van de werken binnen een redelijke termijn en met opgave van een (redelijke) uiterste termijn. Daarnaast kan u de aannemer erop wijzen dat bij gebreke aan tijdige uitvoering, de overeenkomst tussen u beiden geacht wordt beëindigd te zijn en dit lastens de aannemer. 

Indien u verdere vragen heeft, kan u ons contacteren. 

Met vriendelijke groeten, 

Geert BOUTSEN

Dehaese & Dehaese Advocatenkantoor

www.dehaese.be 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag