Dit topic is afgesloten door de moderator. Je kan dus geen reacties meer plaatsen.

56

Ervaringen met SOD

Mark s
Mark s
#Ontwerp · 6 jaren geleden

Hallo. We zijn in het bezit van een bouwgrond (Mechelen) en zijn nu op zoek naar een bouwfirma. Gezien het feit dat we zelf geen kennis over bouwen hebben denken we eerder richting SOD. Maar welke kiezen.....Een eerste afspraak hebben we vastgelegd. Belangrijk om meerdere bedrijven te spreken en te vergelijken. Soms lees je horrorverhalen en dit wens je niemand toe. Tijdens het bouwtraject lijkt het me onvermijdelijk dat er problemen stellen. Belangrijk is hoe SOD bedrijven hier mee omgaan. Probleem erkennen en oplossen. Graag jullie positieve maar ook de negatieve ervaringen (best via prive bericht gezien forum regels enkel positieve kritieken toelaten). Alle suggesties, waarschuwingen, ed zijn zeer welkom. Dank !

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Watcher,

Je haalt twee dingen door elkaar. De borg heeft niks te maken met het betalen van het saldo.

0
Mireille3kids
Mireille3kids
0 2 Andere particulier
5 jaren geleden

Patrico,

Ik zie door de bomen het bos niet meer... al 2 maanden bezig: voorlopig de goedkooste SOD is compere...

Kan je mij een privébericht sturen? Met wie ben je in zee gegaan aub?

Groetjes

0
B@rre
B@rre
0 9 Andere particulier
5 jaren geleden

Wij hebben gebouwd met de firma "Team Construct" deze bouw (viergevel) is perfect verlopen en is gebouwd door uitsluitend Belgen.

De firma zal iets duurder zijn als een andere SOD, maar als ik zie welke materialen zij gebruiken tov een andere bouwfirma ben ik blij dat we voor Team Construct gekozen hebben. Van de bouwgrond tot onze verhuis is 9 maanden over gegaan. Van de keuze van SOD tot de verhuis 12 - 15 maanden.

De bouw zelf was zeer proper geen afval dat achterblijft op de werf of rond de werf, goede contacten met de werfleider, en het belangrijkste voor ons Je betaald pas als de werken zijn uitgevoerd en als je te vreden bent over het resulataat.

Kies niet voor de goedkoopste. en volg zeker iedere dag de werf op. dit is een gouden raad.

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
5 jaren geleden

Hoeveel hebben ze je betaald?

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
5 jaren geleden

Bij mij was die afgevallen vanwege de vele slechte ervaringen die ik erover gelezen heb.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Harvard-professor Allen: “Een deel van het zorgbudget moet naar de bouwsector”

Volgens experts, zoals Harvard-professor Joseph Allen, zijn ventilatie, daglicht en luchtkwaliteit essentieel om van je huis een gezond huis te maken.

Lees meer

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Vraag aan de lichtexpert: Hoe trek je meer daglicht naar binnen?

Lichtexpert Joël Sels geeft tips en oplossingen om meer daglicht in huis te halen. Ontdek hoe je je woning lichter en ruimer maakt.

Lees meer

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Bodemattest cruciaal bij verkoop

Een bodemattest vertelt je meer over de kwaliteit van de grond. Het is een verplicht document als je bouwgrond, een woning of een appartement verkoopt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag