Aankoop levering en plaatsing buiten zonne wering op 01/10/2018

2

Aankoop levering en plaatsing buiten zonne wering op 01/10/2018

Evervaet
Evervaet
#Ramen en deuren · 6 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

De levering en plaatsing werd contractueel vastgelegd op plus minus 8 weken dus rond 01/12/2018

de verkoper meld mij enkele dagen geleden telefonisch dat dit maar zal gebeuren rond eind februari 2019 dus 3 maand later dan vermeld in koopovereenkomst.

kan ik deze overeenkomst schriftelijk en aangetekend annuleren ( er werd geen voorschot betaald )

met dank voor uw antwoord

eric 

1
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Wat is de juiste reden waarom hij niet kan leveren? Als hij zelf tijdig het nodige heeft gedaan maar de vertraging is onafhankelijk van zijn wil vb de fabrikant kan niet tijdig leveren al dan niet met verantwoorde reden, dan sta je nergens.

Alles hangt ook wat af van wat je juist wilt bereiken. Een schadeclaim wegens het missen van de zonnewering zal moeilijk liggen om dat tijdens de winter aan te tonen. Contract opzeggen? Wat zal het beoogde voordeel zijn? Zeker geen installatie tegen eind februari. En lees de kleine lettertjes goed op hun offerte. 

Indien u voor de rest tevreden bent met de bestelling zou ik gewoon het uitstel aanvaarden. Het zal u veel ongemak besparen en je loopt niet het risico dat je uiteindelijk een schadevergoeding moet betalen die wel hoog kan oplopen zeker als het maatwerk is.

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Wat is de juiste reden waarom hij niet kan leveren? Als hij zelf tijdig het nodige heeft gedaan maar de vertraging is onafhankelijk van zijn wil vb de fabrikant kan niet tijdig leveren al dan niet met verantwoorde reden, dan sta je nergens.

Alles hangt ook wat af van wat je juist wilt bereiken. Een schadeclaim wegens het missen van de zonnewering zal moeilijk liggen om dat tijdens de winter aan te tonen. Contract opzeggen? Wat zal het beoogde voordeel zijn? Zeker geen installatie tegen eind februari. En lees de kleine lettertjes goed op hun offerte. 

Indien u voor de rest tevreden bent met de bestelling zou ik gewoon het uitstel aanvaarden. Het zal u veel ongemak besparen en je loopt niet het risico dat je uiteindelijk een schadevergoeding moet betalen die wel hoog kan oplopen zeker als het maatwerk is.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Materialen voor ramen en deuren: voor- en nadelen, prijs en onderhoudstips

Materialen voor ramen en deuren: voor- en nadelen, prijs en onderhoudstips

Nieuwe ramen en deuren kiezen? Vergelijk materialen, beglazing en prijzen en vind zo de beste match voor jouw woning en budget.

Lees meer

Op zoek naar een plaatser voor ramen en deuren? Zo vergelijk je slim!

Op zoek naar een plaatser voor ramen en deuren? Zo vergelijk je slim!

Wil je nieuwe ramen en deuren laten plaatsen? Ontdek hoe je plaatsers vergelijkt en een goede plaatser voor je ramen en deuren kiest.

Lees meer

Soorten rolluiken: welk matcht met jouw woning?

Soorten rolluiken: welk matcht met jouw woning?

Er zijn meer soorten rolluiken op de markt dan je denkt. Welke uitvoering past het best bij jouw woning? Een inbouw-, opbouw- of voorzetrolluik?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag