Huis gekocht met kleine vochtinfiltratie
Nu blijkt die kleine vochtinfiltratie ter hoogte vd kelder een groot probleem te zijn. Ik heb een lekdedectie laten uitvoeren waaruit gebleken is dat het om een laterale infiltratie zou gaan. Heel de kelder is behept met het probleem maar werd mij verzwegen. Ik heb in juni 2017 het huis gekocht en in oktober ben ik verhuisd. Toen ik ging kijken in juni stelde ik aan de makelaar de vraag van de salpeterzuren die aanwezig waren maar hij antwoordde mij dat er enkel die kleine vochtinfiltratie was voor de rest was er geen probleem in de kelder. Leugens dus want er zijn dus grote problemen. Ik heb verkoopovereenkomst getekend met de staat waarin het zich bevind met zichtbare en verborgen gebreken op constructie grond en ondergrond. Verkoper vermeld wel dat er een kleine vochtinfiltratie ter hoogte vd kelder. Voor ik de akte teken meld ik aan mijn notaris dat die kleine vochtinfiltratie een groot probleem moet zijn en dat ik mij ga bevragen bij bevoegde instanties over het probleem. In oktober merkte ik dat de muren in de kelder kletsnat waren niet zoals in juni toen ik compromis tekende. Achteraf kom ik te weten dat er een gerechtsexpertise was geweest op die woning van voor ik het gekocht heb. Deze werd mij verzwegen. Kan ik de vorige eigenaar hier nog voor aanspreken? Is wel al bij rechtbank van eerste aanleg in Tongeren maar is al in bemiddeling maar komen er niet uit. Wie kan mij helpen ga ik hem toch juridisch laten vervolgen of akkoord gaan met een 2de bemiddeling?