Krefel - Deurtjes niet meer verkrijgbaar

14

Krefel - Deurtjes niet meer verkrijgbaar

pjm
pjm
#Keuken · 6 jaren geleden

Ik heb net een huis gekocht, met een keuken van Krefel, ca. 10 jaar oud.

Er zitten hele slechte toestellen in (oven, microgolfoven) die we willen vervangen door onze hele goede toestellen die we uit ons vorig huis meegenomen hebben, maar de maten zijn verschillend.

We hebben navraag gedaan bij Krefel, maar de deurtjes van de keuken zijn niet meer beschikbaar en ze bieden ook geen alternatieven aan.

Kent iemand een oplossing om een deurtje ca. 5 cm in te korten? Het gaat om een glanzend zwarte folie. Geen idee of er mogelijkheden zijn dit op een mooie manier op te lossen!

Alle reacties

0
StaalBouw
StaalBouw
28 203 Andere particulier
6 jaren geleden

Wat is er mis mee om effe te vragen aan een schrijnwerker wat kan en niet kan?

Hier is niets mis mee. Alleen, mijn schrijnwerker, die een paar ingebouwde kasten gemaakt heeft voor de living, en die dat heel goed gedaan heeft, wil het niet doen. Volgens hem is het risico te groot dat het fout gaat, kan hij het nooit zo lakken dat het niet meer zichtbaar is, en is er het risico dat het deurtje later alsnog door vochtigheid beschadigd wordt.

Vandaar dat ik even hier op het forum navraag of jullie betere ideeen hebben.

Alle deurtjes laten vervangen door uw schrijnwerker is misschien de gulden middenweg?

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Eerst toch dit: Krëfel fabriceert geen keukens noch toestellen. Zij kopen bepaalde merken in en verkopen. Zo ook met keukens. Maar zolang een bepaalde reeks geproduceerd wordt zal het geen probleem vormen om iets bij te bestellen. Men moet toch goed begrijpen dat men onmogelijk een stock kan aanleggen van alle mogelijke formaten, afmetingen en kleuren en van alle modellen en dit gedurende 10 jaar. Laat staan dat een fabrikant misschien her en der wat overschotten heeft staan, maar van een winkelketen kan men dat toch niet verwachten.

Nu een alternatief is dat men de open ruimte boven de nieuwe keukentoestellen opvult met een metalen plaat als het toestel, of een sterk contrasterende opvulplaat of de ganse keuken herschilderd met een verfrolletje in een effen satijnkleur. Een nieuwe kleur is ook niet mis.

0
karl81
karl81
0 4 Verbouwer
6 jaren geleden

Hugo, ik heb heel goed begrepen dat Krefel geen keukens produceert en dat ze afhankelijk zijn van hun leveranciers. Maar toch heb ik helemaal geen begrip voor het standpunt van Krefel:

Ten eerste zeggen ze in de winkel, en zelfs bij navraag via e-mail zelf wel altijd dat je altijd fronten kunt nabestellen! Heb ik zelf 2 jaar geleden nog gehoord, toen we aan het kijken waren naar een vervanging van de toestellen. Absoluut geen probleem meneer, gewoon nabestellen. Dit jaar wilde ik bestellen en was het niet meer mogelijk. Ze liegen dus in de winkel. Verkooppraatjes, ja, maar dat ze het wel eerlijk spelen he.

Verder verwacht inderdaad niemand dat ze van alle fronten 10 jaar lang een stock aanleggen in alle mogelijke kleuren en maten, dus die woorden moet je me niet in de mond leggen. Maar je zou wel kunnen beslissen dat een bepaalde serie uit productie gaat maar wel nog een tijdlang op bestelling vervangstukken kunnen worden geleverd. Dat zijn afspraken die Krefel kan maken met de leverancier. En dat is in de meeste industrieen ook gewoon standaard. Moet je wat langer wachten op je deurtje, maar het kan wel nog nageleverd worden. De fabrikant heeft dan de grote machines op de nieuwe modellen omgeschakeld, en heeft nog een tijdlang een kleine machine over voor de oude serie. Als je, ook als winkelketen, belooft dat je 10 jaar lang kunt nabestellen dan moeten ze er voor zorgen dat dit ook met de leveranciers zo afgesproken is!

De praatjes en de verkooptrucs van Krefel zijn gewoon fundamenteel oneerlijk, en zeker NIET iets wat ik van zo'n grote winkelketen zou verwachten!

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Ben je op zoek naar tips, tools en inspiratie om je keuken in te richten? Bestel dan snel ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’. We helpen je graag op weg met ontwerpen, plannen en inrichten.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Keukenwerkblad: uit deze 10 materialen kan je kiezen

Keukenwerkblad: uit deze 10 materialen kan je kiezen

Er is een heel brede waaier aan materialen als je een keukenwerkblad wil kopen. Wij zetten ze op een rijtje en overlopen hun voor- en nadelen.

Lees meer

Je keuken inrichten binnen budget: ideeën en tips

Je keuken inrichten binnen budget: ideeën en tips

Je keuken niet alleen stijlvol, maar ook praktisch inrichten? Haal meer uit je keuken met deze tips en voorkom veelgemaakte fouten bij de inrichting.

Lees meer

Van koffietrolley tot geïntegreerde koffiekast: zo haal je de cafécore-trend in huis

Van koffietrolley tot geïntegreerde koffiekast: zo haal je de cafécore-trend in huis

Van koffietrolley tot koffiekast. Stylist Christophe Verbeke geeft advies om de sfeer van een koffiebar in huis te halen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag