12

Vochtprobleem in huurhuis

Nerror
Nerror
#Muren · 6 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Beste Forumleden,

Ikzelf en vriendin hebben een probleem in ons huurhuis. Tijdens het opmaken van de plaatsbeschrijving op 25/12 hebben we geconstateerd dat er een vochtprobleem was in de schouw boven ( slaapkamer, zie foto). Ze hebben ons verzekerd om hier iets aan te laten doen. Een week geleden hebben we met hen rond de tafel gezeten en hen uitdrukkelijk gevraagd dat we hier een oplossing voor wouden. Vandaag, is de huisbaas langsgeweest (samen met zijn broer). Hij had telefonisch contact gehad met 2 experts en die wisten 100% zeker (volgens hem) dat het condensvorming was. Nu hebben ze er dus isolatie tegengezet, zijn broer deed dit zo al jaren (maar wij moesten wel 1,5 maand wachten) Het vocht en schimmel zou wel wegtrekken volgens hen.

Er zit hier letterlijk en figuurlijk een reukje aan. Mij dunkt dat ze dit gewoon wat visueel hebben opgesmukt ( de geur in de kamer is echt niet te harden, mijn neef is schrijnwerker en die zei dat hij precies vochtig/rottend hout rook)

In bijlage stuur ik even de foto's van de schouw.

Ik kan zelf een expert aanspreken maar die kan, los van de foto's nu wel niets meer zien..

Heeft hier iemand ervaringen mee, tips of...

Met vriendelijke groeten,
Vanbael Joren

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/52313/img-20190217-wa0001.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=4e70663b10ca8aee34aedb135c6ed3c5https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/52313/img-20190217-wa0002.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=72355fb50f14dd0e151fb01760b2696d
1
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
6 jaren geleden

Wel vraag dan eens aan de verhuurder wanneer het laatste onderhoud geweest is omdat een mazoutketel een wettelijk jaarlijks onderhoud nodig heeft. Indien de sterke geur die je in de ketelruimte ruikt naar zwavel ruikt dan is er zowiezo een probleem met de ketel  de schoorsteen of beide. Kan je een paar foto's  van de ketel postsn dat kan al helpen. Hoogstwaarschijnlijk is de schoorsteentemperatuur te laag en krijg je condensvorming met de grote bruine vlekken tot gevolg dit wordt dan nog verergerd omdat de schoorsteen een uitpandige is die nog sneller afkoelt dan een inpandige

Alle reacties

0
Natalie Kenis
Natalie Kenis
0 2 Andere particulier
6 jaren geleden

Welke onafhankelijk expert hebben jullie ingehuurd ? En waar hebben jullie deze gevonden ?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Sandwichpanelen voor je gevel: isolatie en afwerking in één

Sandwichpanelen voor je gevel: isolatie en afwerking in één

Wil je je woning snel isoleren én tegelijkertijd afwerken? Dan zijn sandwichpanelen geschikt. Ontdek meer over de voordelen, prijs en plaatsing.

Lees meer

Natuursteen voor je gevel: soorten, prijs, plaatsing en aandachtspunten

Natuursteen voor je gevel: soorten, prijs, plaatsing en aandachtspunten

Welke soorten natuursteen zijn geschikt voor je gevel? En waarop moet je letten bij de plaatsing en het onderhoud? Alle aandachtspunten op een rij.

Lees meer

SOS buitenmuur: 5 slimme tips om je gevel op te knappen

SOS buitenmuur: 5 slimme tips om je gevel op te knappen

Is je gevel vuil, verouderd of verkleurd? Ontdek praktische tips voor het opfrissen van je buitenmuur. Van zacht reinigen tot crepi.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag