Definitieve keuring elektriciteit binnen de 18 maanden na verlijden van de akte.
Mijn zoon heeft een woning gekocht ( bouwjaar 1960 ) waarvan hij wist dat een algehele vervanging van de elektrische installatie nodig was. Een nieuwe automatenkast werd geplaatst met daarin 2 automaten : 16 en 20 A + de 30 en de 300 mA differentielen + de aarding om veilig te kunnen werken ( licht en stopkontacten) Deze voorlopige installatie ( automatenkast + de nieuwe teller Infrax werd goedgekeurd door BTV 6 maanden na het verlijden van de akte. Doordat hij de installatie volledig zelf doet ( via E Kit ) en door diverse omstandigheden dreigt hij nu de deadline van 18 maanden na verlijden van de akte ) niet te halen. Of is de datum van de voorlopige keuring een nieuwe begindatum van die 18 maanden, zodat hij 6 maanden respijt heeft?
Kunt u mij zeggen wat hiervan precies de gevolgen zijn, ook als er zich zich niks abnormaals (bv. brand) voordoet. Zijn er boetes of dergelijke voorzien indien de installatie niet volledig zou zijn gekeurd binnen de gestelde datum en is het verplicht dat de afdekplaatjes zijn geplaatst bij de definitieve keuring ( = dubbel werk bij de uitvoering van de latere schilderwerken ) Ik kan hierover direct niets vinden in het AREI.
Dank bij voorbaat. John Mentens