Gasleiding te groot gasdruk verval
Wij hebben zo'n 2jaar geleden gasaansluiting en condensatieketel laten plaatsen door een firma. Deze hebben hun eigen werk zelf goedgekeurd.
Nu is er iemand langs geweest (van een andere firma) voor het eerst volgende onderhoud van deze installatie. De ketel is conform, maar de gelegde gastoevoer is dit blijkbaar niet!
Bij hooglast is de gasdruk slechts 14,7mbar meer tov de 24mbar aan de teller. Dit is een gasdruk val van meer dan 9 mbar!!! (zou maar 1mbar mogen zijn???!). En dit is ook lager dan de 16mbar die de ketel blijkbaar nodig zou hebben voor optimale werking.
Die onderhoudsman wist me dan ook te vertellen dat de gebruikte gasleiding en uitvoering niet toereikend zijn voor de grote afstand van de teller tot aan de ketel te overbruggen en dienen dan ook aangepast te worden. De oorspronkelijke firma zou hiervoor aansprakelijk zijn. Nu deze reageren niet.
Vraag is dan ook, is deze hoge gasdruk verval erg? Moet dit echt aangepast worden? Is de 'fout' erg genoeg om de hele rompslomp van aansprakelijkheid enz op te starten? Is er een wettelijke regelgeving waarop ik me hiervoor kan baseren?