Koud water met lucht/water warmtepomp
Wij hebben een lucht/water warmtepomp van daikin altherma, maar tegenwoordig hebben wij nooit warm water. Wij moeten eerst dik 20 minuten de warm waterkraan openzetten (en dat water gewoon laten weglopen) en dan een half uur wachten tot hij is opgewarmd alvorens een warme douche te kunnen nemen of fatsoenlijk de afwas te kunnen doen. Een maand geleden hadden wij dat probleem ook en toen bleek er een lek te zijn in de buitenunit. Die is gedicht en er is terug vloeistof op gezet, maar nu is het alweer zo. De installateur komt altijd af met een uitleg van lage temperatuur vertrek (tussen de 40 en 42 graden) en bla bla maar daar heb ik geen boodschap aan, ik wil een warme douche kunnen nemen 's morgens en 's avonds heet water hebben om de vettigste pannen te kunnen wassen ( ik moet nu met de elektrische waterkoker voor heet water zorgen. Zowel onze douche als onze afwasbak staan op amper 4 meter van het watervat, het is dus niet dat het water nog meters ver moet. Ik zit nu al een week op de technieker te wachten, wellicht omdat ze mijn klacht niet ernstig nemen. De installateur vindt 35 graden water genoeg om te douchen en af te wassen. Maar dat is koud hoor! Heeft iemand een idee wat er nog fout kan gaan of is dit typisch voor Daikin altherma warmtepompen?