Verjaringstermijn van bouwovertreding 1995

3

Verjaringstermijn van bouwovertreding 1995

Sloefke
Sloefke
#Ontwerp · 6 jaren geleden

Mijn buren hebben in 1995 een vergunning verleend gekregen voor de bouw van garages. Nu blijkt dat deze niet gebouwd zijn geweest volgens wettelijk plan want ik heb de plannen van de bouw bij stedebouw ingekeken. Wat is de verjaringstermijn in een ruimtelijk kwetsbaar gebied. Vergunning werd in 1995 verleend door stedebouw. Ik heb iets gevonden maar klopt dat wel?

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/53071/screenshot20190328-005518chrome.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=3982e1a68f56cbe0a7bf8ff133e20282

Alle reacties

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
6 jaren geleden

Wat houdt de juiste bouwovertreding in? Na meer dan 20 jaar later een detail bij de uitvoering van een bouwvergunning aanklagen  lijkt mij niet veel kans op slagen te maken.

0
Sloefke
Sloefke
1 47 Bouwer
6 jaren geleden

Garage moest gebouwd worden over volledige lengte van mijn gevel tot aan voorkant van mijn voorgevel. Nu is het oprit met achterin garages. Vroeger stond er aan mijn huis een gebouw over deze volledige lengte. Werd in 95 afgebroken maar moest garage worden met hellende dak over de volledige gevel. Vorige eigenaars hebben dat nooit gemeld. De ene heeft de woning verbouwd en werd aan de gemeente de eigenaar daarna heeft het mij verkocht met kleine vochtinfiltratie ter hoogte vd kelder maar het probleem zit ook in de kelder. Beweerde ook nooit geen water te hebben gehad.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag