Is het verstandig om een warmtepomp met aardwarmte zonder de grondinstallatie in te regelen
de grondinstallatie wordt veel later geinstalleerd dan de warmtepomp met vloerverwarming
toch moeten vloerverwarming en dekvloer worden opgestart en getest
Is het verstandig om een warmtepomp met aardwarmte zonder de grondinstallatie in te regelen
de grondinstallatie wordt veel later geinstalleerd dan de warmtepomp met vloerverwarming
toch moeten vloerverwarming en dekvloer worden opgestart en getest
Hoe ga je de warmtepomp voorlopig voorzien van iets of wat warm water zonder een diepteboring of captatienet? Indien dit niet mogelijk is en het echt nodig is om de vv op te starten dan kan je bij sommige verhuur firma's een electrische ketel huren om je vv voorlopig te testen en warmen.
de wapomp heeft een electrische bijvoeding : inregelen gebeurt dus 2x
alleen zegt de installateur dat de pomp dan ook 2x moet worden aangekoppeld
en dat begrijp ik niet want bij de 1e inregeling (voor de dekvloer) zit de pomp alleen aan de vloerverwarming en pas bij de 2e inregeling wordt de pomp aangesloten op de ondergrondse wisselaar ?!
Ik veronderstel dat je installateur wil zeggen dat zonder je captatienet je wp volledig electrisch zal werken wat op zich kan maar apart dient te worden ingeregeld en naderhand een herinregeling dient te gebeuren bij de ingebruikname van het net
dank voor uw reactie- krijg de indruk dat u een terzake deskundige bent- hoe zouu advies hierover zijn d.w.z. wel of niet een inregeling op electriciteit ? tussen de 1e en 2e inregeling ligt een periode van ongeveer 2-3 weken , een kostbare periode dus m.i. - ik heb ook nog een vraag over de oplevering van het hele systeem, maar die stel ik later wel
Maak je huis klaar voor de toekomst met onze gratis warmtepompgids
Ontdek alles over duurzame verwarming, energie-efficiëntie en handige checklists voor jouw perfecte warmtepomp. Gratis te downloaden en boordevol tips!
Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Hoe maak je je zonnepanelen klaar voor de natte, donkere maanden in de herfst? En hoe haal je het maximale uit je panelen? Ontdek tips van een expert.
Lees meerVerlaag je energiekosten met de slimme thuisbatterij met stekker van Innovoltus. Deze thuisbatterij met slimme sturing verdien je veel sneller terug.
Lees meerIs een warmtepomp een slimme keuze om je woning te verwarmen? Ontdek meer over de werking, het onderhoud en de prijs van een warmtepomp.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen